شناسه خبر : 8955

منازل ۷ درصد بلغاری‌ها در برابر حوادث ناگوار طبیعی بیمه است

منازل 7 درصد بلغاری‌ها در برابر حوادث ناگوار طبیعی بیمه است

سطح بالای فقر و نابرابری درآمدی درکشور بلغارستان، از چالش‌های اصلی صنعت بیمه این کشور به شمار می رود که باعث عقب‌ماندگی بیمه‌ها به خصوص بیمه‌های عمر در آن شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین، بخش بیمه عمر در کشور بلغارستان تحت سلطه محصولات بیمه ای دیگر قرار دارد و 70 درصد از حق بیمه ناخالص این کشور به بیمه های غیرعمر تعلق دارد.

تمام بیمه گران اصلی بلغارستان درگیر بیمه نامه های موتور سیکلت هستندو رقابت بین آن ها در این بخش بسیار شدید است به طوری که قیمت ها به طور مداوم سرکوب شده و دامنه محصولات در دسترس بسیار گسترده می شود.

بعد از بیمه نامه های موتور سیکلت، بیمه نامه های املاک و مستغلات بیشترین میزان حق بیمه را با در بر داشتن 20 درصد از سهام بازار به خود اختصاص داده اند.

دربلغارستان هیچ شرکت بیمه ای اجازه ندارد به طور همزمان بیمه عمر و بیمه غیرعمر ارائه دهد و هرشرکت بیمه ای فقط یکی از این خدمات را می تواند پوشش دهد.

یکی از بیمه هایی که در بلغارستان طرفدار اندکی دارد، بیمه کشاورزی است که فقط توسط کشاورزانی که از لحاظ مالی توانایی دارند،خریداری می شود.

تنها مزارع بزرگ می توانند از پس هزینه های بیمه کشاورزی بر بیایند در حالیکه از حمایت ها و یارانه های دولتی هم برخوردار می شوند.

تنها 7 درصد از مالکین، خانه های خود را در برابر حوادث ناگوار طبیعی بیمه کرده اند.

از این رو دولت بلغارستان به دلیل نفوذ ضعیف بیمه در این حوزه، برای مالکین خانه های بیمه نشده کمک های مالی در نظر گرفته تا ملک خود را در برابر خسارات سیل بیمه کنند.

با این حال،سیاست حمایتی دولت برای خانه های مسکونی در بلندمدت نمی تواند پاسخگو باشد چرا که از لحاظ مالی، منبع کافی برای آن وجود ندارد.

تازه ترین پیشرفت صنعت بیمه در کشور بلغارستان مربوط به تعهد این کشور به ارایه تسهیلات بیمه حوادث در جنوب شرقی مرکزی اروپایی است.

این برنامه توسط بانک جهانی، سازمان ملل و شورای همکاری های منطقه ای برای کاهش خسارت های حوادث تنظیم شده است.

بانک جهانی و شرکت بین المللی دارایی (IFC) بلغارستان را شصت و ششمین کشور جهان در جدول رتبه بندی کشورها بر اساس سهولت ایجاد کسب و کار قرار داده است.

بنابراین داشتن یک حامی محلی برای تاسیس شرکت به خصوص شرکت های بیمه ای در این کشور بسیار مهم است. 

گروه مالی و بیمه یوروهولد بلغارستان تاکید کرده که زیان خالص تلفیقی آن، به استثناء سود اقلیت متعلق به سایر سهامداران، در 9 ماهه نخست سال 2019 به 694،000  لو (393،000 دلار / 355،000 یورو) کاهش یافته است که این رقم در سال گذشته 2.5 میلیون لو بوده است.

هزینه های بخش بیمه بلغارستان در سال جاری با 47 درصد افزایش به 909.2 میلیون لو رسید ، در حالیکه هزینه های بخش خودرو با 4 درصد کاهش به 157.8 میلیون لو و هزینه های لیزینگ 34 درصد افزایش یافت و به 3.8 میلیون لو رسیده است.
جدول
 

رژین میدانی

ارسال نظر