شناسه خبر : 8546

۳۲ اخطار به مشمولین متقاضی اخذ بیمه قالی‌بافی صادرشد

۳۲ اخطار به مشمولین متقاضی اخذ بیمه قالی‌بافی صادرشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری افزون بر یک هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان حرفه‌های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهروز اسودی در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش با اعلام این خبر افزود: به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالی‌بافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحدهای قالی‌بافی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۳۲ اخطار به مشمولین غیرفعال و نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالی‌بافان صادر گردیده است و همچنین با توجه به بازرسی‌های بعمل آمده تعداد ۱۸ مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالی‌بافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تعداد 10 هزار و 400 بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالی‌بافی در استان وجود دارد .

وی ادامه داد: این تعداد بافنده در یک صد کارگاه متمرکز و غیر متمرکز زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در 6 ماهه سالجاری شناسایی و مجوز قالی‌بافی صادر شده است.

اسودی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی هستند که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر