شناسه خبر : 8252

۴۰ درصد از شغل‌های روستایی ایجاد شده سهم زنان بوده است

40 درصد از شغل‌های روستایی ایجاد شده سهم زنان بوده است

حذف یارانه پردرآمدها هر ماه انجام می‌شود اما حذف یارانه طبقه متوسط جزو برنامه‌های ما نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایران، علی ربیعی سخنگوی دولت با اعلام این خبر، افزود: شاخص‌های متعددی برای حذف یارانه دهک بالای جامعه وجود دارد.برای نمونه افرادی بودند که یک میلیارد تومان درآمد داشتند.

ربیعی درباره تعداد حذف‌شدگان در سال ٩٨ گفت: وزیر تعاون اعلام خواهد کرد و اینکه حدود ٣٠ میلیون نفر را حذف کنیم نه تنها منطقی نیست بلکه شدنی هم نیست.حذف یارانه‌ها برای افراد ثروتمند انجام می‌شود و ادامه دارد.
تشکیل کارگروه‌های مبارزه با پولشویی
سخنگوی دولت با اعلام خبر ابلاغ آیین نامه ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی گفت: این آیین نامه در جلسه روز یکشنبه به پیشنهاد شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم، به تصویب رسید و نشان از این دارد که برنامه‌های دولت برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ادامه دارد.
ربیعی گفت: براساس این آیین نامه کارگروه ملی ارزیابی ریسک مکلف است کارگروه‌های تخصصی اعم از ارزیابی تهدید، آسیب‌پذیری ملی، آسیب‌پذیری بخش بانکداری، آسیب‌پذیری بخش اوراق بهادار، آسیب‌پذیری بخش بیمه، آسیب‌پذیری سایر مؤسسات مالی و اعتباری و آسیب‌پذیری بخش‌های مشاغل ‌غیرمالی را جهت بررسی خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم تشکیل دهد. سخنگوی دولت گفت: همه دستگاه‌های اجرایی از قبیل وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مکلفند امکان دسترسی مرکز اطلاعات مالی را به اطلاعات موردنیاز فراهم کنند.
ربیعی افزود: طبق این آیین نامه مرکز اطلاعات مالی مکلف است نسبت به جمع‌آوری اسامی مناطق پرخطر مانند گمرک‌ها، مناطق آزاد، برخی مناطق مرزی، کشورهایی که دارای نظام‌های ضدپولشویی کافی تشخیص داده نشده‌اند یا کشورها یا مناطقی که تأمین‌کنندگان مالی یا حامی اقدامات تروریستی تشخیص داده شده‌اند اقدام کند.
سیاست فقرزدایی دولت
سخنگوی دولت با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با فقر گفت: سیاست فقرزدایی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، توانمندسازی است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: تا پایان این دولت بیش از ٩٠ درصد روستاها گازکشی شده و برق روستاهای بالای ١٠ خانوار نیز فراهم می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها با همکاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد آن سهم زنان بوده که نشان می‌دهد سرمایه‌های اجتماعی زنان در روستاها هم ایجاد شده است.

ربیعی افزود: وقتی اشتغال غیر رسمی افزایش می‌یابد سهم اشتغال زنان هم بیشتر می‌شود به این صورت که در سال‌های گذشته ۰.۳ سهم اشتغال متعلق به روستائیان بود و امسال این رقم به ۲۵ درصد رسیده است.
سخنگوی دولت تأکید کرد: صندوق‌های خرد محلی باید گسترش یابد و جوامع محلی را به سمت تشکیل این صندوق‌ها سوق دهیم به نحوی که ۴۰ تا ۵۰ درصد با مشارکت افراد باشد و بقیه توسط دولت حمایت شود. وی درباره تشکیل ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها گفت: این صندوق‌ها به همت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید تشکیل می‌شود و 20 میلیارد تومان منابع آن توسط جهاد کشاورزی و 40 میلیارد تومان دیگر از محل منابع ترکیبی تأمین شده است.
اقدامات دولت در روستاها
سخنگوی دولت اظهارداشت: بخش اعظمی از دهک‌های پایین که نیاز است دولت برای آنها برنامه‌ریزی کند و درآمدهای آنها را افزایش دهد در روستاها هستند و با توجه به اینکه روستاها برخلاف حاشیه شهرها دارای مکان معینی هستند می‌توان برنامه‌ریزی مشخصی برای آنها انجام داد.
ربیعی درباره اقدامات انجام شده در روستاها گفت: فقدان زیرساخت‌های روستایی از ابتدا مطرح بود و از نظر جاده‌های آسفالته با مشکل مواجه بودیم و در این ۶ سال برای اتصالات ارتباطات جاده‌ای اقدامات قابل توجهی انجام شد. وی افزود: در بحث سلامت نیز مشکل داشتیم و میزان مرگ و میر بالا بود و در قالب طرح تحول سلامت، افزایش اعتبار دفترچه درمانی روستایی و عشایر انجام شد و سهم روستائیان از میزان سرانه سلامت افزایش یافت.
سخنگوی دولت درباره دیگر اقدامات گفت: بنیاد مسکن در زمینه مسکن روستائیان موظف است تا سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰۰ هزار مسکن روستایی بسازد و اعتبارات بانکی آن نیز تأمین شده است که این موضوع جدا از مسکن مهر در حاشیه شهرها بود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه مبالغی که برای خرید محصولات کشاورزی اختصاص یافت قابل قبول بوده است، افزود: اختصاص مبلغ ۱۳ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی و یارانه به کشاورزان، قابل توجه است. وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندیم اگر منابع بیشتری در اختیار داشتیم یارانه نان بیشتری بدهیم.

سخنگوی دولت با بیان این‌که یکی از مشکلات ما بیمه روستائیان است، گفت: باید کاری کنیم که افراد با فقر مواجه نشوند و این برعهده بیمه تأمین اجتماعی روستائیان است.
وی اضافه کرد: ۵۰ درصد به میزان روستائیان و عشایر در بیمه تأمین اجتماعی روستائیان اضافه شد؛ یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مرتبط با این بیمه هستند که ۶۰۰ هزار نفر به سایر بیمه‌ها کوچ کردند یا مستمری بگیر شدند و هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه پرداخت می‌کنند که کافی نیست.
ربیعی گفت: ۲.۵ میلیون خانوار روستایی نیاز به بیمه تأمین اجتماعی روستائیان و عشایر دارند و یکی از برنامه‌های ما ایجاد نظام‌های تشویقی برای بیمه روستائیان است. وی با بیان اینکه همچنان منابع مالی اختصاص یافته برای اشتغال روستایی تا مبلغ مورد نیاز، فاصله دارد، افزود: مابه التفاوت نرخ ارز کمک خوبی برای اشتغال روستایی کرد.

 

ارسال نظر