شناسه خبر : 8147

حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۱۵ درصد افزایش داشت

حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان 15 درصد افزایش داشت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حقوق مستمری بگیران در سالجاری، گفت: این افزایش از شهریورماه سال جاری اعمال شده و معوقات ماه‌های گذشته نیز به همراه حقوق شهریور به حساب مستمری بگیران واریز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نظری افزود: براساس مصوبه سال 1384 هیأت دولت و با استناد به اصل 29 قانون اساسی قرار شد، با مشارکت دولت، روستاییان و عشایر کشور زیر چتر بیمه ای قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی با تشریح وضعیت فعلی صندوق در استان، اظهار کرد: از 284 هزار سهمیه اختصاصی به آذربایجان شرقی، تاکنون 190 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند که این میزان، 67 درصد جمعیت مشمول استان بوده است و برهمین اساس آذربایجان شرقی رتبه اول کشوری را داراست.

وی با بیان این‌که شهرستان سراب از لحاظ درصد بیمه شدگان در جایگاه سوم استانی قرار دارد، گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی ایوق به عنوان یکی از سه کارگزاری فعال شهرستان سراب،  13هزار و 900 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سرپرستان خانوار و افراد بالای 18 سال کامل ساکن در روستاها، عشایر و کشاورزان، قالیبافان، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و رانندگان بین شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کشاورزان غیرساکن روستاها، شاغلین صنایع دستی و زنان سرپرست تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را جزو مشمولان تحت پوشش صندوق برشمرد.

وی مجموع مستمری بگیران صندوق در استان را 16 هزار و 712 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هفت هزار و 867 نفر بازنشسته پیش از موعد، 476 نفر از کار افتاده کلی و هشت هزار و 369 خانواده بیمه شدگان متوفی هستند.

وی بیان کرد: تعداد مستمری بگیران شهرستان سراب نیز در حال حاضر، یک هزار و 733 نفر است.

نظری با بیان این‌که حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان براساس، 15 درصد درآمد بیمه شده محاسبه می‌شود، گفت: یک سوم حق بیمه را بیمه شدگان و دو سوم دیگر را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.

وی از توسعه سبد محصولات صندوق خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات به کارگزاران و بیمه شدگان صندوق به‌ویژه مستمری بگیران از برنامه‌های آتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

 

ارسال نظر