شناسه خبر : 7965

مدیران بیمه‌ای استان‌ها چالش شغلی دارند/ ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل غیر واقعی است

مدیران بیمه‌ای استان‌ها چالش شغلی دارند/ ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل غیر واقعی است

رئیس شعبه شرکت بیمه پارسیان در استان اردبیل، بزرگترین آفت صنعت بیمه را ارائه نرخ‌های غیر فنی عنوان و اظهار کرد: این مساله در طولانی مدت سبب می‌شود به جای اینکه صنعت بیمه نرخ های فنی را ارائه دهد مشتریان و بیمه گذاران تعیین کننده نرخ باشند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،  "فرهنگ جوادی" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد که "بیشتر شرکت‌های بیمه جدید که در بازار مشغول به فعالیت شده‌اند به علت نداشتن تجربه لازم به صورت غیر فنی رقابت می‌کنند."

وی، با اشاره به  "نبود فضای مطمئن شغلی برای مدیران مجموعه های بیمه ای" افزود: مدیران بیمه ای در استان ها با چالش های شغلی روبرو هستند بنابراین به دنبال جذب پرتفوی بوده  و این فنی جذب نشدن به یک چالش عمده برای صنعت بیمه در این استان  تبدیل شده است.

ارایه نرخ‌های غیر فنی به آفت صنعت بیمه تبدیل شده

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان اردبیل،" بزرگترین آفت صنعت بیمه را ارایه نرخ های غیر فنی "عنوان کرد و ادامه داد: این مساله در طولانی مدت سبب می شود به جای اینکه صنعت بیمه نرخ های فنی را ارائه دهد مشتریان و بیمه گذاران تعیین کننده نرخ باشند.

جوادی با بیان اینکه "استان اردبیل از بخش کشاوری فعال و پیشرفته ای برخوردار است" افزود: از سوی دیگر صنعت بیمه در این استان بسیار ضعیف بوده و نبود صنایع مادر سبب شده که بیمه نامه های مسئولیت و سایر بیمه های مرتبط با صنایع در این استان کمرنگ شود و ترکیب پرتفوی استان اردبیل بیشتر به سمت درمان و ثالث سوق پیدا کند.

وی گفت: اگر شرکت های بیمه ای  بتوانند محصولات بیمه‌ای مناسب برای بخش کشاوزی طراحی کنند، می توان بخش عمده ای از بازار بیمه بخش کشاوری را تحت پوشش قرار داد و از این طریق یک پرتفوی جدید هم برای صنعت بیمه به وجود آورد.

رئیس شعبه شرکت بیمه پارسیان در استان اردبیل تصریح کرد: درست است که شرکت‌های بیمه تبلیغاتی را انجام می‌دهند اما اینها فقط تبلیغات بازاری است و فرهنگ سازی انجام نمی دهد، نیاز است که مدیران دولتی، استانداران و متولیان فرهنگی آگاهی عموم مردم خصوصا قشر آسیب پذیر را بالا ببرند تا صنعت بیمه بتواند خطرات احتمالی پیش روی جامعه را جبران کند.

وی گفت: " باید اطلاعات مردم را از بیمه‌های مسئولیت مدنی بالا برد به عنوان مثال ساخت و ساز آپارتمان ها در استان رونق پیدا کرده و مدیران ساختمان ها و آپارتمان ها از مسئولیتی که در قبال استفاده کنندگان دارند اطلاعات کافی ندارند و کمتر از 10 درصد مدیران ساختمان ها بیمه نامه های لازم را تهیه کرده اند."

جوادی ادامه داد: بهترین روش افزایش ضریب نفوذ بیمه در سراسر کشور این است که  بیمه مرکزی و متولیان شرکت های بیمه به کلیات صنعت بیمه فکر کنند و با یک عزم عمومی فرهنگ بیمه را به جای شرکت خود تبلیغ کنند.

وی آمار ضریب نفوذ بیمه در استان اردبیل را غیر واقعی خواند و توضیح داد: درست است که ضریب نفوذ بیمه در اردبیل سه دهم بالاتر از آمار کشوری است اما واقعیت این نیست زیرا این آمار به دلیل وجود شرکت خدمات بیمه ای امید مشاور بود که در گذشته در اردبیل فعالیت می کرد و در حال حاضر تقریبا این شرکت از اردبیل رفته و این موضوع سبب شد که در سال 97 و 98 آن  ضریب نفوذ واقعی بیمه در اردبیل مشخص شود که نسبت به سنوات قبل منفی بوده است.

رئیس شعبه شرکت بیمه پارسیان در استان اردبیل اذعان داشت که " استان اردبیل در فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری نسبت به سایر استانهای کشور از رنج بالاتری برخوردار است."

 

ارسال نظر