شناسه خبر : 7919

بیش از دو میلیارد حق بیمه مددجویان هزمرگان پرداخت شد

بیش از دو میلیارد حق بیمه مددجویان هزمرگان پرداخت شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان از عملکرد این نهاد در بخش بیمه های اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از برنا، احمد پایان، معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: دو هزار و 651 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از خدمت بیمه های اجتماعی بهره مند می باشندکه در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ دو میلیارد و603 میلیون تومان بابت حق بیمه اجتماعی این افراد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

پایان گفت : تعداد یک هزارو 529 نفراز بیمه شدگان زنان سرپرست خانوار و تعداد یک هزار و 122 نفرنیز مجریان طرح های اشتغال را شامل می شوند که ۵۰ درصد از هزینه بیمه اجتماعی این مددجویان توسط کمیته امداد و ۵۰ درصد از محل اعتبارات هدف مندسازی یارانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بهره مندی مددجویان واجد شرایط از مزایای بازنشستگی ، دریافت مستمری و تامین امنیت اقتصادی در آینده است که تاکنون در استان هرمزگان تعداد 172 خانوار به سن باز نشستگی رسیده و از مزایای این طرح بهره مند شده‌اند.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان  گفت: ارائه خدمت بیمه‌های اجتماعی گام مهمی برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی آنها می باشد که طبق تعامل صورت گرفته میان سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد در قالب قراردادهای انفرادی برای هر یک از مددجویان واجد شرایط حق بیمه‌ی آنها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان پس ازرسیدن به سن بازنشستگی به عنوان مستمری ‌بگیر از مزایای آن بهره مند گردند.

 

ارسال نظر