شناسه خبر : 7559

اعتبار لازم برای پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی تامین نشد

اعتبار لازم برای پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی تامین نشد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از تأمین نشدن اعتبار لازم برای پرداخت بیمه و مراکز درمانی ایثارگران ابراز گلایه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، نشست خبری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ روز چهارشنبه برگزار شد، در این نشست نادر نصیری با بیان اینکه بنیاد شهید برای پرداخت مبلغ بدهی خود به مراکز درمانی و بیمه نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: برای ارایه خدمات درمانی مطابق قانون دو سیستم داریم یکی بیمه پایه و دیگری بیمه تکمیلی است.

وی افزود: رئیس بنیاد شهید موضوعی را مطرح کرد که مشکل یاد شده در دولت پیگیری شود، و تا کنون برای تأمین اعتبار اقدام های خوبی شده است.

نصیری ادامه داد: در کشور 830 هزار ایثارگر در سه بخش خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور دارند در تهران هم به منظور ارائه خدمات شایسته در دو مرکز فعالیت ها دنبال می شود. 73 درصد ایثارگران را در استان تهران داریم و در سایر شهرهای استان تهران کمتر از سه درصد و 27 درصد در دیگر شهرستان هاست. همچنین سی هزار ایثارگر به صورت میهمان داریم که نزدیک به 5 درصد جامعه ایثارگران را شامل می شود.

نصیری در مورد مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی هم گفت: در منطقه زعفرانیه تهران مجموعه ای با مساحت 32 هزار کیلومتر در حال احداث است که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای آن 90 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین گفت: از 1700 نفر افراد تحت پوشش بنیاد شهید تهران یکصد نفر در آسایشگاه مستقر هستند.

وی افزود: هر هفته تعدادی –از افراد تحت پوشش بنیاد شهید تهران- در کمیسیون پزشکی پذیرش می شوند و قریب به 200 نفر از خدمات بهره می برند و تعیین درصد جانبازی می شوند. در حوزه درمان ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه پایه و ١۴٠ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند و در حوزه اشتغال مطابق با قانون موظف به تامین اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم و در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که دولت بحث اشتغال این افراد را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم که مهمترین موضوع بحث «فرهنگ اعلام شهدا» است ادامه داد: نسخه الکترونیک کتاب «فرهنگ اعلام شهدا»؛ جامع کل استان‌ها، مشتمل بر متن کامل ۴۲ کتاب فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور نیز در سامانه شاهد الکترونیک بارگذاری شده است.

در بخش دیگری هم وی درباره برنامه های هفته دفاع مقدس این مرکز صحبت کرد و گفت: رونمایی از کتاب و گردهمایی ایثارگران و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، یادواره‌های شهدا و دیگر برنامه های فرهنگی از برنامه های ماست.

نصیری همچنین درباره طرح مسکن ایثارگران این طور توضیح داد: دولت ۵٠٠ هزار واحد مسکونی را کلنگ زنی کرده است، البته بنیاد شهید تسهیلاتی را برای کمک به ایثارگران دارد.

ارسال نظر