شناسه خبر : 7442

بیمه یکی از مهمترین مشکلات نشریه های محلی است

بیمه یکی از مهمترین مشکلات نشریه های محلی است

مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه و دستمزدهای پایین از مهم‌ترین مشکلات نشریه‌های محلی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، گیتا علی‌آبادی در نشست سالیانه اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان که در مرکز رفاهی باباطاهر در مهدی‌شهر برگزار شد اظهار داشت: سه اصل صحت، دقت و پاسخگویی به جامعه از اصولی هستند که جامعه خبرنگاران آن را به‌عنوان یک مسئولیت اخلاقی پذیرفته‌اند.

وی بیان داشت: جامعه خبری خود در قبال آنچه منتشر می‌کنند خود را مسئول می‌دانند که این مهم از اتفاقات خوبی است که در کنار رعایت قانون در این قشر دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخشی از مشکلات موجود در حوزه نشریات محلی اشاره کرد و ازجمله آن‌ها را بیمه، دستمزدهای پایین، یکسان نبودن درآمد و هزینه‌ها، مشکلات چاپی عنوان کرد و افزود: قطعاً این مشکلات در چاپ و تعداد شمارگانی این نشریات اثرگذار گذار است.

علی‌آبادی با بیان اینکه ما از این مشکلات با خبریم گفت: روزنامه‌نگاری ازجمله مشاغل سخت محسوب می‌شود که با مشکلات عدیده‌ای نیز مواجه است و باید این مشکلات موردبررسی جدی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه یک خبرنگار از موقع یافتن سوژه مناسب تا پیگیری مطالب و دنبال کردن برنامه‌ها باید مراحل پرفرازونشیبی را پشت سر بگذارد اظهار داشت: یک رسانه تنها رسالتش انعکاس اخبار نیست؛ بلکه فراتر از آن می‌تواند شرایط و مسائل مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

مدیرکل دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: اصل صحت و درستی اصلی است که روزنامه‌نگاران، خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در دستور کار خود قرار می‌دهند و باید گفت این مهم همان حلقه مفقوده‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان این شبکه‌ها را تهدیدی برای روزنامه‌ها دانست.

علی‌آبادی در پایان بیان داشت: تشکیل انجمن روزنامه‌نگاران، خانه مطبوعات، روزنامه‌نگاران آزاد ازجمله اتفاقات خوب در حوزه خبر است که فواید بی‌شماری ازجمله تبادل اطلاعات در این جامعه را رقم می‌زند.

ارسال نظر