شناسه خبر : 7402

کارفرمایان ۱۸ هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهکار هستند

کارفرمایان  ۱۸ هزار میلیارد تومان به تامین‌اجتماعی بدهکار هستند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف مطالبه داریم، البته به دلیل معوقات و بدهی‌، کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری گفت: در مجموع برنامه ریزی‌های دقیقی برای انجام فعالیت‌ها از جمله دریافت طلب و بدهی‌های خود از دستگاه‌های اجرایی و دولت در دست انجام داریم و با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی می ‌توانیم درآمد و هزینه ها را به ثبات برسانیم. اگر دغدغه‌ای در این زمینه وجود دارد هم در ماه‌های آینده برطرف می کنیم.

مدیرعامل تامین اجتماعی در ادامه درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان معوقه به بخش درمان اعم از بخش دولتی و خصوصی داریم که جلساتی در این زمینه با وزارت بهداشت و بخش خصوصی برگزار شده است تا بتوانیم برنامه های خود را برای رفع این مشکلات به سرانجام برسانیم.

سالاری ادامه داد: راهکارهایی همچون پرداخت معوقات در برابر وصول بدهی ‌مان از سایر بخش ها مطرح است، البته قرار شد که متعهد شویم از این به بعد ۶۰ تا ۷۰ درصد تعهدات به موقع پرداخت شود و مابقی را با سازوکار دیگر انجام دهیم.

وی اظهار داشت: حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در ماه داریم که امیدواریم بتوانیم آن را مدیریت کرده تا مطالبات مان را هم وصول کنیم چون این موضوع باعث می شود بخش خصوصی و دولتی ارائه دهنده خدمات به بیمه شدگان نیز شرایط بهتری را پیدا کنند.

سالاری در ادامه درباره نحوه پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی و تعیین تکلیف ۵۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی نیز گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان ظرفیتی است که در قانون بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده است و چند روش است که می توان بدهی را دریافت کنیم و نسبت به دریافت طلب خود از دولت خوش بین هستیم و چون هنوز سال مالی تا پایان تیرماه سال آینده ادامه دارد می توانیم بخشی از آن را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری باید ۵۰ هزار میلیارد تومان آن را دریافت کنیم و این بستگی به پیگیری های سازمان تامین اجتماعی دارد و اینکه این ظرفیت چقدر وجود دارد، هنوز مشخص نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اینکه از چه روش هایی برای دریافت طلب خود از دولت اقدام می شود، تصریح کرد:  از طریق تهاتر، اسناد، اسناد تسویه و خزانه و املاک و سهام شرکت های دولتی است و تلاش می کنیم این رقم تعیین شده را در زمان مقرر دریافت کنیم.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۳ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر