شناسه خبر : 7250

مدیران صنعت بیمه با لیزینگ و بازار آن آشنایی ندارند

مدیران صنعت بیمه با لیزینگ و بازار آن آشنایی ندارند

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران اظهار کرد که مدیران صنعت بیمه با لیزینگ و بازار آن باید آشنایی بیشتری پیدا کنند و این بازار برای شرکت‌های بیمه ناشناخته است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، هادی موقعی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با "کلیدی خواندن نقش لیزینگ در کانال ارتباط با مشتری و بازاریابی بیمه"، افزود: صنعت لیزینگ با مشتریان متعددی در ارتباط بوده و همه این مشتریان به نوعی مشتری بیمه گران به حساب می آیند.

به گفته وی "از طریق شرکت های لیزینگ، محصولات شرکت های بیمه به خوبی ترویج یافته و می توان به صورت غیر مستقیم به بازاریابی در حوزه های دیگر برای صنعت بیمه پرداخت."

موقعی گفت: برخی از بانک ها و تولید کنندگان بزرگ شرکت های  نمایندگی بیمه تاسیس نموده و مشتریانی را در این ارتباط جذب می کنند و این رخداد سبب شده که رقابت و توزیع خدمات مثل بازاریابی مشتریان لیزینگ، در نمایندگی های شرکت های بیمه به خوبی توزیع نشود و بسیاری از نمایندگان خصوصی و آزاد از بازار بالقوه لیزینگ محروم شوند.

وی تصریح کرد که "شرکت های لیزینگ تقریبا می توانند در فروش همه محصولات بیمه گران تاثیر گذار باشند، مانند بیمه های آتش سوزی، بدنه، تمام خطر و مهندسی، اعتباری و عمر و سرمایه گذاری و حتی بیمه های حوادث.

موقعی ادامه داد: شرکت های لیزینگ در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، خصوصا ماشین آلات ساختمانی معادن می توانند مشتریان خوبی برای بیمه های تمام خطر و مهندسی شرکت های بیمه باشند.

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران اظهار کرد: در صورتی که شرکت های لیزینگ بتوانند از بیمه نامه های اعتباری برای تضمین بدهی ها و تعهدات مشتریان خود استفاده کنند، ضمن ایجاد درآمد حاصل از حق بیمه برای بیمه گر می توانند با ابزارهای واگذاری مطالبات و برون سپاری های اجرایی وصول ابزار تامین منابع مالی با واسطه گری بیمه گر ایجاد نمایند.

موقعی افزود: بیمه نامه های اعتباری به واسطه پوشش بخشی از ناتوانی مشتریان در ارائه وثیقه و تضمین سبب می شوند که مشتریان شرکت های لیزینگ افزایش پیدا کنند و از طرفی به دلیل کم ریسک بودن قراردادهای لیزینگ، واقعی بودن آن ها، وجود مالکیت لیزینگ در دارایی و مال مورد اجاره و ترهین در قراردادهای فروش اقساطی و نظارت لیزینگ در طول مدت قرارداد بر رفتارهای مشتری، بیمه گر ریسک پایینی را در پرداخت خسارات احتمالی خواهد داشت.

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران تاکید کرد که "جدای از ترویج خدمات و محصولات شرکت های بیمه، یکی از تعاملات دیگری که بیمه ها با صنعت لیزینگ می توانند داشته باشند در حوزه سرمایه گذاری وجوه بیمه های عمر و سرمایه گذاری و یا عاملیت وجوه است.

موقعی خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه می توانند در استفاده از منابع حاصل از بیمه نامه ها در بیمه های عمر و سرمایه گذاری و نقدینگی تجمیع شده حوزه های دیگر از صنعت لیزینگ استفاده کرده و بازدهی بهتر از بازده فعلی برای شرکت های خود رقم بزنند.

وی با اشاره به بازار بالقوه و توانمندی های ذاتی صنعت لیزینگ گفت: همان گونه که شرکت های لیزینگ  از منابع مالی بانک ها، سرمایه گذاران و صندوق های بازنشستگی استفاده می کنند، می توانند از منابع مالی بیمه گران علی الخصوص منابعی که از حوزه بیمه های عمر و سرمایه گذاری جذب می شود استفاده کنند.

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران تاکید کرد: شرکت های لیزینگ که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند بر اساس اساسنامه می توانند عاملیت و نمایندگی وجوه و منابع مالی را از اشخاص بگیرند، آنها می توانند به صورت تضمین شده عامل بیمه گران در مصرف منابعشان با بازدهی مناسب باشند، در نتیجه این بستر می تواند بستر بسیار خوبی برای تعاملات بین این دو صنعت باشد.

موقعی گفت: شرکت های بیمه می توانند  پیشنهادات و تخفیفات خاصی برای جذب مشتریان بیشتر به لیزینگ ها داده و در مقابل لیزینگ ها می توانند بازاریابی بهتری برای محصولات آنها انجام دهند، به عنوان مثال یک شرکت لیزینگ می تواند در کنار بیمه های بدنه یک بسته بیمه عمر و پس انداز هم به مشتریان خود ارائه کند.

وی با بیان اینکه " بیمه نامه اعتباری می تواند پلی باشد به صنعت فاکتورینگ" ادامه داد: صنعت فاکتورینگ در دنیا، یکی از صنایعی است که نقش اساسی در تامین مالی دارد و بیمه اعتباری در سیستم فاکتورینگ و مطالبات صنعت لیزینگ می تواند موثر واقع شود.

دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران تاکید کرد: اگر خوب عمل کنیم می توانیم قراردادهای بیمه های اعتباری را به اشخاص دیگر واگذار کنیم و از این طرف نقدینگی به صنعت لیزینگ تزریق شده و سودی هم به شرکت های بیمه برسد.

در حال حاضر انجمن ملی لیزینگ دارای 40 عضو دارای مجوز ار بانک مرکزی است که کل صنعت لیزینگ رسمی کشور را پوشش می دهد.

  • مرادلو

    این تنها مشکل لیزینگ نیست. خیلی از صنایع دیگه هم از عدم شناخت بیمه ها از صنعت خودشون رنج می برن

  • ناشناس

    این کاملا طبیعی که مدیران بیمه نتوانند به همه صنایع شناخت کاملی داشته باشن شاید بهتر باشه خود صنعتگران هم در این زمینه تلاشهایی بکنند

ارسال نظر