شناسه خبر : 6322

سرپرست تامین اجتماعی در پی حمله اینترنتی یک گروه خرابکار:

امنیت کامل تمام سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان محرز است

امنیت کامل تمام سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان محرز است

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پی حمله اینترنتی یک گروه خرابکار اعلام کرد: امنیت کامل تمام سامانه‌ ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌ شدگان، مستمری‌ بگیران و کارفرمایان محرز است.

به گزارش چابک‌آنلاین، محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بیمه شدگان و مستمری بگیران نباید تحت هیچ شرایطی نسبت به این موضوع احساس نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: لازم است از تلاش و همدلی کارشناسان حوزه راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی، شرکت خدمات ماشینی تامین و سایر ادارات کل و عزیزانی که در روز گذشته تا بامداد امروز با تلاش خود توانستند از تمام سامانه‌های اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی در برابر حملات گروه خرابکار اینترنتی محافظت کنند، تقدیر و تشکر کنم.

زدا خاطرنشان کرد: همکاران بنده در کمترین زمان ممکن از این حمله آگاه، در سریعترین زمان ممکن وارد عمل شده و مقابله کرده و ابعاد فنی را به طور کامل بررسی و اقدامات لازم را انجام دادند. البته این گروه برای دقایق بسیار کوتاهی توانست به سایت خبری سازمان؛ تاکید می‌کنم سایت خبری، نفوذ کرده و اطلاعات مبهم و دستکاری شده خود را منتشر کند که بلافاصله با واکنش کارشناسان سازمان مواجه شد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: خوشبختانه بررسی‌های دقیق تیم‌های فنی حکایت از صحت و سلامت تمام سامانه‌ها، اطلاعات و سوابق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان دارد و جای هیچ نگرانی نیست. در ضمن مراکز و نهادهای مسئول نیز پیگیری‌های لازم و قانونی را از ساعت‌های اولیه دیروز آغاز کرده‌اند که از این عزیزان هم سپاسگزارم.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارایه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارایه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر