شناسه خبر : 6319

اکثر زنبورداران با مشکل بیمه مواجه هستند

اکثر زنبورداران با مشکل بیمه مواجه هستند

یک کارآفرین موفق زنبورداری زرین آباد استان ایلام اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۰تن عسل طبیعی تولید می‌کنم.

به گزارش چابک‌آنلاین، فریدون میرزایی بیان کرد: فعالیت خود را از ۲۰ سال پیش آغاز کردم، هم اکنون با گسترش کار و پرورش زنبورعسل تعداد کلونی‌های زنبور عسل خود را به دو هزار کلونی رسانده‌ام و با درآمد خوب حاصل از این کار برای خود و چهار نفر دیگر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم عسل بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بستگی به نوع کیفیت فروخته می‌شود، افزود: خوشبختانه فروش محصول در استان بسیار خوب است و حتی مورد استقبال مردم دیگر مناطق کشور هم قرار می‌گیرد.

میرزایی بیان کرد: با توجه به طبیعت بکر زرین آباد این ظرفیت در منطقه وجود دارد تا صنعت زنبورداری رونق بیشتری بگیرد، اما این امر مسیر نمی‌شود مگر اینکه مسئولان برای حمایت از زنبورداران آستین‌های همت خود را بالا زنند تا علاقه‌مندان و جوانان بیکار بیشتری از قبل این حرفه شیرین کام شوند.

وی تصریح کرد: درخواستی دیگر از مسئولان استان داریم اینکه اکثر زنبورداران با مشکل بیمه مواجه هستند و امیدواریم این خواسته زنبورداران محقق شود.

میرزایی با اشاره به اینکه عسل تولید شده با یک بسته بندی ساده و بدون هیچ اسمی به فروش می‌رسد، افزود: این مشکل بزرگی برای زنبورداری استان است که هیچ اسم و نشانی ندارد.

ارسال نظر