شناسه خبر : 6315

بیمه ۴۰۰هزار نفر از بیمه قالیبافان حذف شد

بیمه 400هزار نفر از بیمه قالیبافان حذف شد

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۱۹هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۴یارانه‌ها در راستای بیمه تامین اجتماعی قالیبافان سراسر کشور طی سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرشته دستپاک روز پنجشنبه در جمع فرشبافان شهرهای شمال آذربایجان غربی در خوی افزود: بیمه قالیبافان در راستای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها از ۶۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته ولی بیمه ها در این بخش واقعی شده است که این امر مزیت طرح جدید بیمه قالیبافی است.

وی، فرشبافی را هنری بی بدیل در سطح جهان عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش این هنر صنعت در حدی است که پس از نفت برای جمهوری اسلامی ایران صنعتی استراتژیک به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش سالانه صادرات فرش ایران به کشورهای جهان است.

رییس مرکز ملی فرش ایران بر رونق بازار فرش دستباف در کشور تاکید کرد و افزود: امسال در این راستا به کسانی که نسبت به خرید فرش دستباف اقدام کنند، تسهیلات چهار درصدی با همکاری صندوق کارآفرینی امید به خریداران این فرش اختصاص می یابد.

دستپاک به ثبت جهانی فرش ۲۹ منطقه ایران در میراث مالکیت معنوی جهانی اشاره کرد و گفت: فرش ریزماهی خوی یکی از این آثار ثبت شده در این بخش است است که باید از محل تجارت جهانی فرش از منافع این بخش برخوردار شوند.

سیدمحمد عابدی فرماندار خوی نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۷ هزار نفر در حوزه قالیبافی این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت‌های جدی دولت و مسوولان هستند.

آذربایجان غربی در طول سالیان گذشته در صنعت فرش جزو استان‌های مطرح بوده است به طوری که فرش افشار تکاب و فرش ماهی خوی برندهای آن محسوب می‌شود.

ارسال نظر