شناسه خبر : 6269

سهام البرز و اتکایی امین هم در سال جاری واگذار می‌شوند

سهام البرز و اتکایی امین هم در سال جاری واگذار  می‌شوند

ماشین خصوصی‌سازی در سال ۱۳۹۸به راه افتاد. پس از چند ماهی که به‌دلیل استیضاح وزیر سابق اموراقتصادی و دارایی جلسات هیأت واگذاری برای قیمت‌گذاری شرکت‌ها برگزار نشده بود، این هیأت در جلسه چهارم خرداد ماه جاری خود دستور واگذاری سهام باقی مانده دولت در ۱۸شرکت و بنگاه بزرگ بورسی را صادر کرد که تنها دو شرکت در گروه یک قرار دارد و ۱۶شرکت در گروه دوم واگذاری‌ها هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایران، جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره لیست شرکت‌هایی که قرار است سهام باقی مانده دولت در آنها واگذار شود، گفت: درمجموع ۱۸ شرکت و بنگاه در این لیست قرار دارد که ۱۶ شرکت جزو گروه دوم و دو شرکت در گروه یک قرار دارند.

وی افزود: در این لیست شش پالایشگاه شامل لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز قرار دارد که دولت ۲۰ درصد از سهام هر یک از این شرکت‌ها را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این لیست سه بانک صادرات، تجارت و ملت هم دیده می‌شود که سهام دولت در بانک‌های تجارت و ملت ۱۷ درصد و در بانک صادرات ۱۸.۳ درصد است.

به گفته وی البرز و اتکایی امین هم از شرکت‌های بیمه‌ای هستند که قرار است سهام دولتی آنها واگذار شود. هم‌اکنون ۱۷.۳۴ درصد سهام بیمه البرز و ۱۱.۴۴ درصد بیمه اتکایی امین متعلق به دولت است.

 

ارسال نظر