یک ریال خسارت بیمه در روستای چمازتپه گهرباران ساری پرداخت نشد

یک ریال خسارت بیمه در روستای چمازتپه گهرباران ساری پرداخت نشد

سیل روزهای پایانی اسفند ماه امسال در مازندران علاوه بر اینکه در چند قدمی بهار موجب شد مردم طعم خوش نوروز را نچشند بلکه خسارت گسترده‌ای به اراضی کشاورزی استان وارد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین، با توجه به کم‌بارشی پاییز و همچنین کاهش ذخایر برفی شالی‌کاران و کشاورزان مازندران برای اینکه در فصل گرم سال با مشکلی مواجه نشوند به فکر آماده‌سازی اراضی افتادند اما سیل در کمال ناباوری مردم مازندران را غافلگیر کرد و تمام اراضی آنان زیر گل و لای مدفون شد.

کشاورزان و باغداران مازندران بعد از بروز سیل نمی‌دانستند باید غصه خانه‌های خود را بخورند یا زمین‌هایشان را، ولی بارش‌ها نیز ادامه پیدا کرد به‌طوری‌که درحال حاضر نیز کشاورزانی داریم که هنوز زمین‌شان خشک نشده و نتوانستند به داد درختان و یا محصولات خود برسند.

رئیس شورای روستای چمازتپه گهرباران ساری در این‌باره اظهار کرد: شرکت های بیمه ای  هنوز یک ریال خسارت در روستا پرداخت نشد و فقط دارند مدرک جمع‌آوری می‌کنند و هر روز یکی از مدارک کشاورزان را بهانه می‌گیرند و درحال بررسی هستند.

شعبان‌علی نجفی با اشاره به اینکه تمام غلات از جمله گندم، جو و کلزا کاملا از بین رفته است، افزود: در بخش باغی نیز علاوه بر اینکه افت محصول داشتیم به‌تدریج خسارت‌ها دارد خودش را نشان می‌دهد که مطمئنا اثرات آن تا سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به قول‌ها و وعده‌های داده شده باید خسارت‌ها به‌موقع پرداخت می‌شد و کشاورزان به بیمه محصولات‌شان اطمینانی ندارند و بیمه باید صداقت خود را به کشاورز نشان دهد ولی سال‌های گذشته که نشان نداد.

ارسال نظر