شناسه خبر : 5622

۸۶ هزار واحد تخریبی و تعمیری در استان‌های سیل‌زده ارزیابی شدند

86 هزار واحد تخریبی و تعمیری در استان‌های سیل‌زده ارزیابی شدند

معاون بنیاد مسکن گفت: در مجموع ۸۶ هزار واحد مسکن تعمیری و تخریبی تاکنون ارزیابی شده اند البته این آمار در حال افزایش است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، نشست ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور و نمایندگان ارشد دستگاه‌ها با موضوع ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف در وزارت کشور برگزار شد که در این جلسه نمایندگان 16 دستگاه اجرایی به ارائه گزارشی درباره عملکردشان در استان‌های سیل‌زده پرداختند.

در این جلسه بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت کشاورزان در استان‌های سیل‌زده گفت: تاکنون 240 هزار رأس دام در خوزستان جابجا شده و 40 تا 50 میلیارد تومان به فوریت نیاز است که علوفه برای دام‌ها تهیه شود. معیشت کشاورزان به دام‌هایشان بستگی دارد و باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود. صندوق بیمه باید خسارت کسانی که بیمه بودند را بپردازد و 300 میلیارد تومان نیز هزینه این بیمه است.

امیر محمودی نماینده ارتش در جلسه گفت: پایگاه کرمانشاه و خوزستان و لرستان در حال آماده‌باش برای امدادرسانی هستند و ما تمام توان رزممان را برای کمک به سیل‌زدگان گذاشته‌ایم.همچنین بخشی از ساکنان سوسنگرد و بستان به ارودگاه راهیان‌نور  انتقال داده می‌شوند.

همچنین حمید رضاسهرابی نماینده بنیاد مسکن با اشاره به مصوبه هیات دولت درباره منازلی که در سیل آسیب دیده‌اند، گفت: این مصوبه دولت 29 هزار واحد مسکونی را پوشش می‌دهد اما در حال حاضر با توجه به سیل اخیر با ارزیابی‌هایی که تاکنون انجام دادیم 32 هزار واحد تخریبی هستند و  54 هزار واحد تعمیری و در مجموع 86 هزار مسکن تعمیری و تخریبی تاکنون ارزیابی شده‌اند که البته این آمار در حال افزایش است.

وی درباره زمان لازم برای بازسازی و نوسازی این منازل تاکید کرد: در یک‌سال آینده زمان لازم است تا این منازل بازسازی و نوسازی شوند.

در ادامه نماینده وزیر ارتباطات گفت: بیشترین آسیب در پلدختر است. ارتباط با شبکه موبایل برقرار شده و تا ظهر امروز پلدختر را پوشش موبایلی دادیم تا یک‌هفته آینده نیز تمام نقاط آسیب‌دیده موبایلی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم مبلغ 200 میلیارد تومان به مجموعه‌ها خسارت وارد شده است. از سوی دیگر بیشترین مشکل ما قطعی برق است. البته موارد قطعی به صورت بحرانی نداریم اما برای ترمیم شبکه‌ها برنامه زمان‌بندی ارائه می‌کنیم.

 


 

ارسال نظر