شناسه خبر : 5415

شرکت‌های بیمه‌ای کوچک به دلیل ضعف سرمایه پاسخگوی خسارت‌های سنگین نیستند!

شرکت‌های بیمه‌ای کوچک به دلیل ضعف سرمایه  پاسخگوی خسارت‌های سنگین نیستند!

دبیر کل انجمن صنفی صنعت پالایش نفت اظهار کرده که "در حال حاضر پوشش بیمه‌ای آنها تحت پوشش کنسرسیوم بیمه با راهبری شرکت بیمه ایران است."

 چابک آنلاین _ زهرا نامداری ، ناصر عاشوری قلعه رودخانی در گفت‌وگو با چابک آنلاین ، گفت: مجموعه‌های پالایشی ما واحدهای بزرگ با سرمایه گذاری بالا است و فقط می‌توانیم با بیمه‌های توانمند کار کنیم تا در زمان بروز حادثه بتوانند پاسخگوی پرداخت خسارت باشند.

وی با بیان اینکه از پاسخگویی بیمه در زمان بروز حادثه راضی هستیم، ادامه داد: دو سال قبل یکی از پتروشیمی‌های ما آتش گرفت و خسارت بالایی دید، خسارت را در دو مرحله و به موقع به ما پرداخت کردند.

دبیر کل انجمن صنفی صنعت پالایش نفت با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه بیمه کردن پالایشگاه‌های خود نداریم، عنوان کرد: شرکت‌های بیمه عضو کنسرسیوم ضوابطی دارند و ما هم یک در خواست‌هایی داریم، جلساتی را برگزار کرده و پس از مذاکره و تفاهم  قرارداد به صورت تشریحی تنظیم شده و به امضا می‌رسد.

عاشوری قلعه رودخانی خاطر نشان کرد: "شرکت‌های بیمه کوچک به دلیل ضعف سرمایه و عدم توانایی در بیمه اتکایی نمی‌توانند پاسخگوی خسارت‌های سنگین باشند و بهتر است که آنها هم به سمت تشکیل کنسرسیوم بروند و خود را قوی کرده تا بتوانند در زمینه‌های مختلف مانند کشتیرانی و پتروشیمی‌ها نقش آفرینی کنند.

 

 

ارسال نظر