شناسه خبر : 5235

ضریب نفوذ بیمه درمان در استان یزد به ۹۸ درصد رسید

ضریب نفوذ بیمه درمان در استان یزد به 98 درصد رسید

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: ۳۵۱ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خدمات مختلف را از این بیمه دریافت می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد دریجانی افزود: از کل بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت تعداد ۸۰ هزار و ۶۸۰ کارمند دولت ، هشت هزار و ۸۷۱ نفر بیمه ایرانیان ، ۶۱ هزار و ۵۸۴ نفر بیمه سلامت همگانی ، ۱۴۹ هزار نفر بیمه روستاییان و مابقی هم تحت پوشش سایر صندوق‌های بیمه سلامت قرار دارند.

دریجانی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۱ هزار و ۵۸۴ نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح توانستیم در یک بازده زمانی کوتاه ضریب نفوذ بیمه درمان در استان را به بالای ۹۸ درصد برسانیم و تنها ۲ درصد بیمه نیستند که این افراد خودشان تمایل به بیمه شدن نداشتند.

دریجانی ادامه داد: در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان در حوزه بیمه سلامت استان هزینه شد که ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط بیمه سلامت همگانی بود.

وی با بیان یکی از وظایف بیمه سلامت نظارت و ارزشیابی است افزود: افزون بر ۹۹ درصد از موسسات تشخیصی و درمانی حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مورد شامل بیمارستان‌ها ، پاراکلینیک، داروخانه ، آزمایشگاه ، مطب پزشکان ، مراکز رادیولوژِی ، سونوگرافی و فیزیواتراپی موسساتی به شمار می‌رود که با بیمه سلامت در استان قرارداد دارند و به بیمه شدگان خدمت به ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه شدگان روستایی بیمه سلامت خدمات خوبی به روستاییان ارائه می‌کند افزود: برای این بیمه شدگان دفترچه بیمه درمانی صادر و خدمات درمانی در قالب نظام ارجاع ( پزشک خانواده ) ارائه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ارتقای سطح سلامت روستاییان، افزایش سطح دسترسی آسان بیمه شدگان روستایی به خدمات درمانی و محرومیت زدایی از روستاها را از اهداف اجرای طرح بیمه درمانی روستاییان عنوان کرد.

 


 

ارسال نظر