شناسه خبر : 5142

کاهش ۱۰ درصدی حق بیمه صیادان ۳ ماه اجرایی شد

کاهش 10 درصدی حق بیمه صیادان 3 ماه اجرایی شد

رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی گیلان گفت: سال‌هاست به دنبال این هستیم که شغل صیادی را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور بیاوریم اما بارها در مقابل این مطالبه ما، پیشنهادات و وعده‌های مختلفی داده شد. حدود دو سال پیش بود که به ما گفته شد به‌جای پیگیری سختی کار، موضوع کاهش ۱۰ درصدی حق بیمه را در دستور کار قرار دهیم. اما همین را که خودشان به ما وعده دادند در یک بازه زمانی کوتاه اجرایی و سپس قطع کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، رحمت محمدی رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان گیلان پیرامون مشکلات صیادان این استان گفت: ما بیش از دو سال از طریق مجلس پیگیر این بودیم که با کسر ۱۰ درصد، حق بیمه پرداختی ما از ۲۷ درصد به ۱۷ درصد تقلیل یابد.

وی ادامه داد: این مطالبه حدود سه ماه قبل (از آبان تا دی) محقق شد. دولت حدود دو میلیارد تومان را به صورت علی‌الحساب به تامین اجتماعی گیلان داد تا این موضوع به صورت پایلوت در این استان انجام شود. اما در پایان دی ماه، از سوی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان اعلام شد که همچون سابق باید همان حق بیمه ۲۷ درصدی را پرداخت کنیم. به علاوه، باید ۱۰ درصدی را که طی سه ماه پیش نپرداخته بودیم –چراکه قرار بود دولت آن را بپردازد- به‌صورت یکجا تمام آن سی درصد کسری را پرداخت کنیم در غیر این صورت، تامین اجتماعی آن را جزو بدهی به حساب می‌‌آورد.

محمدی اشاره کرد: ما سال‌هاست که به دنبال این هستیم شغل صیادی را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور بیاوریم اما بارها در مقابل این مطالبه ما، پیشنهادات و وعده‌های مختلفی داده شد. حدود دو سال پیش بود که به ما گفته شد به‌جای پیگیری سختی کار، موضوع کاهش ۱۰ درصدی حق بیمه را در دستور کار قرار دهیم. اما همین را که خودشان به ما وعده دادند در یک بازه زمانی کوتاه اجرایی و سپس قطع کردند.

رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان گیلان اشاره کرد: تا سال ۹۰ حدود ۷۱ شرکت تعاونی صیادی در استان گیلان وجود داشته است. از آن زمان تاکنون تعداد اینها کاهش یافته، و به ۵۱ تعاونی رسیده است. در هر کدام از اینها حدود ۹۰ الی ۱۰۰ نفر اشتغال دارند. بنابراین در مجموع حدود ۵۰۰۰ نفر به شغل صیادی در استان گیلان اشتغال دارند.

 

 

 


 

ارسال نظر