شناسه خبر : 5117

روزانه ۲ هزار نفر در خراسان شمالی با دفترچه بیمه سلامت دارو می‌گیرند

روزانه 2 هزار نفر در خراسان شمالی با دفترچه بیمه سلامت دارو می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: روزانه ۲ هزار نفر در استان با دفترچه بیمه سلامت دارو دریافت می‌کنند که بدین ترتیب امسال ۵۱۲ هزار نفر با دفترچه به داروخانه های سطح استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محسن رعنایی اظهار داشت: این آمار به جزء افرادی هستند که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در بخش آزمایش نیز که تاکنون آمار 6 ماهه احصا شده است 173 هزار نفر برای آزمایش مراجعه کرده اند که ماهانه شامل دو هزار نفر، روزانه شامل 64 نفر و هر یک ساعت 2.7 نفر می‌شود، 200 هزار نفر شامل دریافت این نوع خدمات از بیمه سلامت هستند.

رعنایی اظهار داشت: در بخش بستری نیز 37 هزار نفر در 9 ماه زیر پوشش قرار گرفتند که شامل ماهانه چهار هزار و 100 نفر، روزانه 137 هزار نفر می‌شود که دریافت این خدمات شامل 620 هزار نفر بیمه شده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه با 610 موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد داریم، گفت: 12 بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.

رعنایی بر نظام ارجاع تاکید کرد و افزود: روستائیان با رعایت نظام ارجاع از خدمات بستری 5 درصد فرانشیز استفاده می‌کنند و افرادی که این سیستم را رعایت نمی کنند شامل 10 درصد می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه تنها 10 درصد هزینه های بستری توسط بیمه شونده پرداخت می‌شود اظهار داشت: بیمار به خارج از بیمارستان نیازی پیدا نمی‌کند، تمامی خدمات در داخل بیمارستان به بیمه شونده‌ها ارائه می‌شود.

 

 

ارسال نظر