شناسه خبر : 4955

۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

 ۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل بیمه سلامت استان در جهت تحقق شعار عدالت اجتماعی با اجرای طرح‌های ملی توانسته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان اعم از روستایی، کارکنان دولت، شهرنشینان، بیمه همگانی سلامت، بیمه ایرانیان و بیماران خاص را زیرپوشش قرار دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد صفدری گفت: این اداره کل دارای هشت اداره بیمه سلامت و بیش از ۷۰ دفتر پیشخوان دولت در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان است که امور مربوط به صدور، تعویض و تمدید دفاتر بیمه شدگان را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌دهند به گونه‌ای که ۷۰ درصد از خدمات سرپایی و ۹۰ درصد خدمات بستری همراه با تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری را پرداخت می‌کند.

وی افزود: بیمه سلامت با بیش از ۹۲۰ مؤسسه و مراکز درمانی شهری، روستایی، پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، درمانگاه، فیزیوتراپی و بیمارستان در سطح استان قرارداد دارد و تمامی پرداخت‌ها بین مؤسسات درمانی به روز است تا بیمه شدگان مشکل درمانی نداشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اداره کل توانسته نیاز بیمه تمام مردم و اقشار کم درآمد جامعه را برآورده و جایگاه واقعی خود را پیدا کند زیرا بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت در ۱۵ سال گذشته در طرح ارزیابی عملکرد و سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از جشنواره‌های استانی رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت دهه مبارک فجر تمامی هزینه‌های بهداشتی درمانی طرف قرارداد بخش خصوصی و دولتی را تا پایان آذر به حساب طرف قرارداد واریز کرده است.

دکتر صفدری افزود: از مهمترین برنامه‌های این اداره کل زیرپوشش بیمه قرار دادن همه اقشار جامعه به ویژه روستاییان و عشایر بود که به دلیل نداشتن شناسنامه با هماهنگی فرمانداران و ثبت احوال توانستند دفترچه بیمه رایگان دریافت کنند.

وی اظهار کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد روستاییان و عشایر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند و کسانی که شناسنامه نداشتند نیز به ادارات ثبت احوال معرفی و هویت ایرانی آنان تأیید و توانستند دفترچه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیماران خاص هموفیلی دیالیزی نیز که دارای شناسنامه نبودند و به صورت موردی در بیمارستان علی اصغر خدمات دریافت می‌کردند در دهه فجر از دریافت دفترچه بیماران خاص بهره‌مند شدند.

وی افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تمام بیماران سرطانی زیرپوشش سازمان بیمه سلامت ایران تا به حال هر چه در مؤسسات خصوصی و دولتی هزینه پرداخت کرده‌اند توسط اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان به حساب آنان واریز شد.

دکتر صفدری بیان کرد: تمام بازنشستگان کشوری که زیرپوشش سازمان سلامت ایران بودند نیز هر مبلغی برای بیماری هزینه کرده بودند از طریق بیمه آتیه سازان زیر مجموعه سازمان سلامت پرداخت و همچنان ادامه دارد، حتی هزینه‌های سال ۹۶ نیز پرداخت می‌شود.

 

 

 

 


 

ارسال نظر