شناسه خبر : 4946

مدیرکل بیمه سلامت فارس :

مطالبات بیمارستان‌های خصوصی شیراز توسط بیمه سلامت پرداخت شد

مطالبات بیمارستان‌های خصوصی شیراز توسط بیمه سلامت پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به پرداخت مطالبات بیمارستان‌های خصوصی گفت: به نظام پزشکی اعلام کردیم تا تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی شیراز مجدد با بیمه سلامت قرارداد ببندند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، از ماجرای اعتصاب بیمارستان‌های خصوصی شیراز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات توسط بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی همچنین طرح تعیین سقف پذیرش بیمار که از طرح‌های مورد اعتراض بیمه سلامت است، 5 ماه می‌گذرد.

این ماجرا اگرچه نارضایتی بیماران و خانواده‌های آن‌ها در مراجعه به مراکز درمانی خصوصی و تعدادی از فعالین مجازی و تشکل‌های دانشجویی را در پی داشت اما به همین‌جا ختم نشد و با رسانه‌ای شدن تخلف مدیرکل بیمه سلامت فارس و اخراج وی و بعد پرداخت بخشی از مطالبات بیمارستان‌ها کمی اوضاع مساعدت‌تر شد.

طی این چند ماه جلسات مختلفی در استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد و باوجود پرداخت بخشی از مطالبات بیمارستان‌های خصوصی اما همچنان عمده این بیمارستان‌ها قرارداد مجدد با بیمه‌ها منعقد نکرده و با عدم پذیرش دفترچه‌های درمانی به‌صورت آزاد پذیرش بیمار را انجام می‌دهند.

فرهاد لطفی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های خصوصی رقمی بالغ‌بر 41 میلیارد تومان بود که هفته گذشته به‌طور کامل پرداخت شد، اظهار داشت: برای انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی به نظام پزشکی اعلام کردیم تا حداقل تعدادی از این بیمارستان‌ها مجدد با بیمه سلامت قرارداد ببندند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس ادامه داد: مطالبات سال 96 بیمارستان‌های خصوصی شیراز به‌ طور کامل پرداخت‌ شده و برای امسال نیز تا اندازه‌ای که اسناد را به ما تحویل دادند، پرداخت کرده‌ایم.

وی در خصوص مطالبات بیمارستان‌های دولتی نیز گفت: مطالبات بخش‌های دولتی دانشگاهی حدود 135 میلیارد تومان است که تا پایان امسال به ‌طور کامل پرداخت می‌شود.

لطفی افزود: طبق تفاهم‌نامه سال جاری تا مهرماه مطالبات را تسویه کردیم و 60 درصد آن نیز در آبان ماه پرداخت شد.

برخی معتقدند تأخیر در پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها در کل کشور اتفاق می‌افتد اما تنها در شیراز به اعتصاب بیمارستان‌های خصوصی کشیده شد که تعمداً موجب نارضایتی مردم شود، اما خود روسای بیمارستان‌ها از دست‌های پشت پرده برای به تعطیلی کشاندن مراکز درمانی خصوصی می‌گویند و اینکه چون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی ظرفیت پذیرش همه بیماران را ندارند، تعطیلی مراکز خصوصی معضل بزرگی را ایجاد خواهد کرد. حال باید منتظر نتیجه پیگیری‌های نظام پزشکی باشیم.

 


 

ارسال نظر