شناسه خبر : 4787

بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تامین اعتبار شد

 بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تامین اعتبار شد

تخصیص اعتبار لازم برای بیمه هنرمندان صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت و تامین منابع مالی آن به خزانه داری کشور ابلاغ و اعتبار مورد نظر برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، از سال ۹۰ که بیمه هنرمندان به دلایل مختلف با مشکلات زیادی روبرو و بعد متوقف شد، یکی از اصلی ترین نیازهای این قشر که در هر مراسم و دیداری با مسئولان مطرح می شد، بیمه بود.

سازمان میراث فرهنگی از سال ۹۷ مدل پیگیری بیمه را تغییر داد  در مرحله اول تفاهم نامه ای با صندوق توسعه روستایی و عشایری برای بیمه هنرمندان و صنعتگران روستایی منعقد شد، با امضای این تفاهم نامه تاکنون بسیاری از هنرمندان روستایی با مراجعه به مراکز بیمه توانستند از این امکان استفاده کنند.

معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از کارگاههای صنایع دستی لالجین بازدید داشتند و بر اهمیت و زوایای مختلف این حوزه واقف شدند، پس از پیگیری‌ها دو گزارش از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تهیه و به معاونت برنامه ریزی این سازمان ارسال شد و طی جلسات و پیگیری‌های متعددی که در این معاونت انجام شد، تخصیص لازم برای این حوزه گرفته شد. پس از آن؛ تامین منابع مالی این مهم به خزانه داری کل کشور ابلاغ و اعتبار مورد نظر برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

 


 

ارسال نظر