شناسه خبر : 4689

تمامی ساکنین شهر طالقان از پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر برخوردار می‌شوند

تمامی ساکنین شهر طالقان از پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر برخوردار می‌شوند

در جلسه ای که هادی بشیری مدیر صندوق در استان البرز با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار طالقان برگزار کرد راه کارهای تسهیل عضویت تمامی ساکنین شهرطالقان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بررسی شد.

به گزارش چابک آنلاین ، در این نشست هادی بشیری ضمن تشریح شرایط، مزایا و نحوه عضویت در صندوق گفت: تمامی ساکنین شهر طالقان که تحت پوشش بیمه اجتماعی نیستند، در صورتی که مشمول بیمه اجباری نباشند می توانند همانند روستائیان و عشایر، کشاورزان و... عضو صندوق شوند و بر اساس اصل 29 قانون اساسی از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

او افزود: این افراد می توانند با پرداخت ماهانه 20 هزار تومان تا 45 هزار تومان در سال 97 عضو این صندوق شوند و از خدمات بیمه های اجتماعی شامل بازنشستگی؛ از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

بشیری در ادامه عنوان کرد: این افراد می توانند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت و دریافت دفترچه درمان روستایی و عشایری یا دفترچه درمان ایرانیان از خدمات بهداشتی و درمانی هم استفاده کنند.

در این جلسه  میر حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر طالقان گفت :شورای اسلامی شهر تمامی ابزارهای لازم را برای تحت پوشش قرار گرفتن کلیه افراد ساکن در شهر طالقان و روستاهای شهرستان که بیمه نیستند، در اختیار صندوق قرار خواهد داد.

قاسم پور شهردار طالقان نیز با اشاره به وجود شاغلین فصلی در شهرستان طالقان گفت: شهرداری تمامی شاغلین فصلی این شهر را برای بیمه شدن به کارگزاری صندوق در شهرستان طالقان معرفی خواهد کرد.

 


 

ارسال نظر