شناسه خبر : 4179

۱۹ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ۳۰ شرکت بیمه‌ای دکترا دارند!

19 مدیرعامل  و رئیس هیات مدیره 30 شرکت بیمه‌ای دکترا دارند!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مدیران ارشد صنعت بیمه، یعنی مدیران عامل و روسای هیات مدیره شرکت های بیمه‌ای دارای چه مدارک تحصیلی هستند؟

به گزارش چابک آنلاین ، به نظر می رسدکه لااقل دانستن این موضوع برای مدیران، نمایندگان و فعالان صنعت بیمه خالی از لطف نباشد که بدانند تحصیلات مدیران ارشد سایر شرکت‌های بیمه‌ای چیست؟

در حال حاضر تعداد افراد فعال در صنعت بیمه  از کارکنان گرفته  تا  مدیران و  نمایندگی های بیمه‌ای سراسر کشور چیزی در حدود 140 هزار نفر برآورد شده است.

آیین نامه 90 شورای عالی بیمه ضوابط و ابهامات موجود در تائیدیه صلاحیت مدیران و کارکنان کلیدی صنعت بیمه را پاسخ داده است.

در این آیین نامه ذکر شده  که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه باید دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته‌های، بیمه، آمار بیمه، اقتصاد، مدیریت، حقوق، حسابداری، مالی، مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات و گرایش های مربوط به این رشته ها باشند.

براساس بررسی‌های انجام شده از بین 30 شرکت بیمه‌ای، 8 مدیرعامل دارای مدرک دکتری، 16 مدیرعامل دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و 6 نفر از مدیران عامل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند.

از بین روسای هیات مدیره 30 شرکت بیمه ای، 11 رئیس هیات مدیره دارای مدرک تحصیلی دکتری، 12 نفر از روسای هیات مدیره کارشناسی ارشد و 5 نفر از آنان دارای مدرک کارشناسی هستند.

مدارک تحصیلی مدیران ارشد شرکت‌های بیمه در سایت بیمه مرکزی و یا در سایت شرکت‌های بیمه درج نشده است به جز تعداد اندکی از شرکت‌ها، که این خود نکته قابل تاملی است.

شرکت بیمه

 


 

  • حالا؟

    البته فراموش نکنید که در بیمه های خصوصی مدارک تحصیلی مورد استعلام قرار نمی گیرد و حسب اظهار حضرات صاحب منصب در سایتها بارگزاری میشود جالبتر اینکه حتی بیمه مرکزی هم در موقع احراز صلاحیت استعلامات لازم را از وزارت علوم بعمل نمی آورد.لذا آندسته از افراد مذکور که در استخدام دولت نیستند می توان عنوان پر طمطراق دکتری رو برای خود برگزینند

ارسال نظر