شناسه خبر : 38494

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بیمه آسانسور سامان محصولی در راستای حمایت از مالکان

بیمه آسانسور سامان محصولی در راستای حمایت از مالکان

امروزه گسترش شهرها و بلندمرتبه سازی در کشور سرعت قابل توجهی به خود گرفته به طوریکه ایران در بین کشورهای دنیا از نظر بیشترین تعداد نصب آسانسور رتبه پنجم پس از کشورهای چین، امریکا، هند و روسیه را به خود اختصاص داده است.

درحال حاضر سالانه هزاران دستگاه آسانسور در کشور نصب و راه اندازی می شوند چراکه این تکنولوژی کاربردهای گوناگونی در تجهیزات حمل و نقل عمودی ساختمان های مسکونی، تجاری و موارد صنعتی با خود به همراه دارد.

استفاده از آسانسورها در کنار مفید بودنشان ریسک هایی همچون سقوط، برق گرفتگی، محبوس شدن و یا گیر کردن دست و پا یا بدن در قسمت بالای کابین آسانسور را با خود به همراه دارند.

درعین حال افراد جامعه به فراخور نقش اجتماعی خود مسئولیت‌های بی‌شماری در قبال سایر افراد برعهده دارند و در صورت بروز حادثه باید خسارت‌های وارد شده درآن بخش را جبران کنند اما گاهی ممکن است هزینه‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده به افراد ثالث بسیار پرهزینه و حتی غیرقابل جبران باشد.

بیمه مسئولیت مدنی آسانسور

در بخش ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، براساس ماده 14 آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان، مسئولیت حفظ و اداره ساختمان و مجری تصمیمات مجمع عمومی، مدیر یا مدیران ساختمان است.

 درواقع طبق این قانون مدیر یا مدیران ساختمان در قبال ساکنین، مالکین، مستاجرین و اشخاص ثالث مجتمع اداری، تجاری و یا مسکونی مسئولیت‌هایی برعهده دارند که درصورت بروز حادثه باید خسارت مربوطه را که گاه تا یک دیه کامل می‌رسد پرداخت کنند.

در همین راستا شرکت های بیمه ای محصولی تحت عنوان " بیمه مسئولیت مدنی آسانسور " را طراحی و روانه بازار کرده اند .

بیمه آسانسور زیر مجموعه بیمه مسئولیت مدنی است و خسارات وارد شده به افرادی را که در کابین آسانسور براثر حادثه دچار آسیب جانی یا مالی شده اند، تا سقف مشخص شده و طبق شرایط بیمه نامه تحت پوشش قرار می دهد.

باید توجه کرد که بیمه مسئولیت آسانسور با بیمه ای که مربوط به شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور است، متفاوت است.

درحقیقت این بیمه نامه برای مالکین، مستأجرین، بهره برداران و در نهایت هیئت مدیره و مدیر ساختمان های مسکونی و اداری بوده، به این معنی که اگر حادثه ای رخ داد و مالکین آسانسور مسئول شناخته شوند، شرکت بیمه طبق شرایط و تعهدات بیمه آسانسور خریداری شده، این خسارت را پرداخت خواهد کرد.

Capture

 

بیمه مسئولیت آسانسور چه تعهداتی دارد؟

شرکت های بیمه در بیمه مسئولیت آسانسور موارد زیر تحت پوشش قرار می‌دهند:

  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه
  • پوشش غرامت فوت (دیه)
  • پوشش غرامت نقص عضو

فراموش نکنید که برای استفاده از بیمه آسانسور در زمان حادثه، باید تمام سرویس‌های قبل از حادثه به موقع انجام شده باشند.

 همچنین تعمیرکار باید به صورت شرکتی باشد و تمام فاکتورها و گزارش سرویس و مدارک سلامت آسانسور وجود داشته باشند و در شرایطی که تعمیرکار متفرقه باشد خسارت توسط شرکت های بیمه ای پرداخت نخواهد شد.

هزینه بیمه آسانسور چطور محاسبه می شود؟

بیمه مسئولیت آسانسور بر اساس تعداد طبقات ساختمان، ظرفیت آسانسور، وجود درب داخلی در آسانسور، میزان تعهدات فوت و نقص عضو (دیه) و همینطور حداکثر هزینه پزشکی قابل پرداخت، محاسبه می شود.

درعین حال با توجه به افزایش نرخ تورم و همچنین افزایش مبلغ دیه به صورت معمول در هر سال، هزینه و مبلغ غرامت فوت در این بیمه نامه هر سال تعیین می شود.

بیمه سامان ارائه دهنده بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان

درحال حاضر شرکت بیمه سامان با درک صحیح از شرایط اقتصادی جامعه و روند رو به افزایش آپارتمان نشینی و در راستای افزایش ضریب نفوذ و گسترش فرهنگ بیمه، محصول بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور را برای مشتریان خود تدارک دیده است.

درحال حاضر امکان صدور این بیمه‌نامه در سطح کشور توسط تمامی شعب و نمایندگان بیمه‌ سامان امکانپذیر است.

خبرخوش اینکه شرکت بیمه سامان در راستای ذائقه مشتریان خود، امکان خرید و استعلام قیمت بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور به صور ت آنلاین را فراهم کرده است.

در انتهای فرآیند خرید اینترنتی بیمه مسئولیت مدنی آسانسور، بیمه گذار می تواند گواهی بیمه خود را دانلود کند و یک نسخه از بیمه نامه نیز به آدرس ایمیلی که مشتری وارد کرده ارسال می شود.

ناگفته نماند که وب سایت خرید اینترنتی بیمه آسانسور سامان دارای پروتکل امن و پرداخت آنلاین با درگاه‌های امن عضو شبکه شتاب است.

 

 

ارسال نظر