شناسه خبر : 38409

اختصاصی چابک آنلاین؛

فرآیند انتخاب هیات مدیره حقیقی درشرکت های بیمه ای سخت و نفس‌گیر شده است

فرآیند انتخاب هیات مدیره حقیقی درشرکت های بیمه ای سخت و نفس‌گیر شده است

ابراهیم حمیدی، عضو هیات مدیره بیمه اتکایی تهران رواک : اساسنامه مصوب شرکت های بیمه ای در چند سال اخیر الزام کرده که اعضای هیات مدیره باید شخص حقیقی باشند و اشخاص حقوقی نمی توانند عضو هیات مدیره باشند اما این موضوع یک نقد جدی به همراه دارد.

چابک آنلاین، شرکت های بیمه ای باید 6 ماه قبل از پایان دوره هیات مدیره آگهی لازم را منتشر کنند تا داوطلبان حضور در هیات مدیره داوطلبی خود را اعلام کنند.

داوطلبان حضور در هیات مدیره شرکت های بیمه ای باید تاییدیه حداقل 5 درصد از سهامداران را بگیرند و اینگونه اگر 75 درصد سهام یک شرکت بیمه غیرشناور باشد می تواند 15 عضو هیات مدیره معرفی کند.

این افراد باید در شرکت بیمه تشکیل پرونده دهند و پس از آن مدارک خود را به بیمه مرکزی ارسال کنند، بیمه مرکزی هم سوابق افراد را مورد بررسی قرارمی دهد و در یک فرآیند طولانی سوابق افراد را از واحدهای ذی‌ربط استعلام می گیرد.

بنابراین اساسنامه مذکور یک حقی را از سهامدار سلب می کند زیرا نمی تواند عضو هیات مدیره باشد و از سوی دیگر فرآیند انتخاب هیات مدیره به شکل حقیقی بسیار طولانی، سخت و نفس‌گیر شده و بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای را با چالش مواجه کرده است.

 

حجم ویدیو: 17.75M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03 دانلود ویدیو
ارسال نظر