شناسه خبر : 3401

تناسب درستی بین بدهی و دارایی های شرکت های بیمه ای وجود ندارد

تناسب درستی بین بدهی و دارایی های شرکت های بیمه ای وجود ندارد

مدیر عامل شرکت کارگزاری سینا اعلام کرد که " بیمه، صنعتی به شدت رقابتی است و زمانی که یک صنعت رقابتی باشد حاشیه سود آن پایین می آید مگر اینکه حمایت شود."

به گزارش چابک آنلاین: حامد فلاح جوشقانی در گفتگو با چابک آنلاین، با بیان این نکته که نمی توان در مورد شرکت خاصی اظهار نظر کردادامه داد: البته، تناسب درستی بین بدهی و دارایی های شرکت های بیمه ای وجود نداردو در زمینه نحوه سرمایه گذاری و تشکیل پرتفوی به صورت تخصصی فعالیت خوبی ندارند.

این فعال بازار بورس  گفت: فعالیت خدماتی که جامعه هدف آن کوچک باشد،فاقد  چینش پرتفو خوب بوده  اگر در رابطه با نحوه سرمایه گذاری  ها تخصص عمل نکند،سود دهی آن پایین می آید.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سینا در رابطه با شفافیت صورت های مالی شرکت های بیمه ای در بورس بیان کرد: " صورت های مالی شرکت های بیمه ای  از لحاظ شفافیت مشکلی ندارند البته اختلاف سلیقه در نحوه ذخیره گرفتن و محاسبات در بین مقام های ناظر  وجود دارد."

جوشقانی  تصریح کرد: سازمان حسابرسی، خود شرکت های بیمه ای و بیمه مرکزی هر کدام یک دیدگاهی در زمینه نحوه تنظیم صورت های مالی دارند.

به گفته وی، بیمه مرکزی رگولاتور بازار بیمه است و باید در رابطه با نحوه خدمات شرکت های بیمه ای، فعالیت و کاهش ریسک بازار آنها نظر بدهد نه در مورد صورت های مالی این شرکت ها، هر چند که قانون اختیاراتی به بیمه مرکزی داده اما این قانون نیاز مند اصلاح دارد و قانون گذار در مجلس شورای اسلامی باید این قوانین را اصلاح کند.

او خاطر نشان کرد: "کار اصلی نهاد های ناظر تنظیم مقررات حوزه فعالیت این صنعت است و نه تهیه صورت های مالی و این مشکل به صورت قانونی باید رفع شود و صورت های مالی باید یک نهاد داشته باشد  که آن هم سازمان بورس است."

 


 

ارسال نظر