شناسه خبر : 33614

حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص با تاخیر صورت می‌گیرد

حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص با تاخیر صورت می‌گیرد

مدیر انجمن بیماری‌های خاص و MS در چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت از سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای جهت حمایت از بیماران خاص منعقد کردند اما فرد بیمار باید در ابتدا توانایی تامین هزینه درمان خود را داشته باشد و پس از آن با ارائه فاکتور به بیمه بخشی از هزینه خود را دریافت کند درحالی که برخی افراد توانایی تامین این هزینه اولیه را ندارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه معمارزاده، درخصوص افراد درگیر با بیماری‌های خاص در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که رنج سنی آن‌ها از نوزادان یک ساله تا فرد حدود ۹۰ ساله است. همچنین متاسفانه بخش زیادی از افراد مبتلا به سرطان در استان را آقایان تشکیل می‌دهند.

مدیر انجمن بیماری‌های خاص و MS در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۲۶۰۰ فرد مبتلا به بیماری MS در استان وجود دارد، افزود: حدود ۷۰ درصد بیماران شناخته شده خانم و ۳۰ درصد نیز آقایان هستند همچنین کوچک‌ترین فرد مبتلا به بیماری MS در استان هشت ساله و بزرگ‌ترین فرد نیز ۶۲ سال دارد.

وی ادامه داد: دیالیز، تالاسمی، هموفیلی، بیماران صعب‌العلاج، سرطان، MS، پیوند کلیه، دیابت، اتیسم و ای بی از جمله بیماری‌های خاصی هستند که مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معمارزاده عنوان کرد: انجمن بیماری‌های خاص در استان درواقع یک مرکز خیریه است که براساس کمک‌های مردمی و خیرین فعالیت می‌کند به همین علت توانایی پرداخت بخش کمی از هزینه درمان بیماران را دارد البته از سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای بین بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت برقرار شد که فرانشیزی از فاکتورهای بیماران سرطانی، MS و حتی تالاسمی را پرداخت می‌کنند اما این پرداخت با تاخیر انجام می‌شود.

مدیر انجمن بیماری‌های خاص و MS در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اینکه بیان می‌شود حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص با تاخیر صورت می‌گیرد به این علت است که فرد بیمار باید در ابتدا توانایی تامین هزینه درمان خود را داشته باشد و پس از آن با ارائه فاکتور به بیمه بخشی از هزینه خود را دریافت کند البته این حمایت جای قدردانی دارد اما نکته این است که برخی افراد توانایی تامین هزینه اولیه را ندارند.

وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری تعداد گروه‌های جهادی و خیریه که به بیماران سرطانی خدمات ارائه می‌کنند زیاد شده است، تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماری‌های خاص درواقع به تمامی افراد درگیر با بیماری‌های خاص که ذکر شد خدمات حمایتی ارائه می‌کند اما سعی کرده تمرکز بیشتری برای حمایت از افراد مبتلا به بیماری MS درنظر بگیرد.

 

ارسال نظر