شناسه خبر : 32961

اختصاصی چابک آنلاین؛

کرسی مدیریت عاملی یک چهارم شرکت های بیمه ای دستخوش تغییر شد

کرسی مدیریت عاملی یک چهارم شرکت های بیمه ای دستخوش تغییر شد

مروری بر تغییر و تحولات صنعت بیمه در سال گذشته نشان می دهد که مدیران عامل ۱۰ شرکت بیمه ای درکشور دستخوش تغییر شده اند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، به بیان ساده تر،در سال گذشته، از مجموع 36 شرکت بیمه فعال (به‌غیر از بیمه متقابل اطمینان متحد قشم و موسسه بیمه متقابل کیش) ، مدیران عامل 10 شرکت بیمه اتکایی امین، اتکایی ایرانیان، اتکایی ایران معین، البرز، سرمد، سینا، دی، معلم، ملت و میهن تغییر کردند.

درسال گذشته،شرکت بیمه اتکایی امین، اولین شرکتی بود که مدیرعامل آن تغییرکرد.

بر این اساس و دراردیبهشت ماه سال  1401، موسی رضائی میرقائد،کرسی مدیریت عاملی این شرکت را از سید مصطفی کیایی با یک دهه سابقه سکانداری این شرکت تحویل گرفت وکیایی را از دور مدیریت درصنعت بیمه حذف کرد.

هرچند که دست آخر موسی رضائی میرقائد پس از نزدیک به  10 ماه این شرکت را نیز به مقصد بیمه البرز ترک کرد و جایگزین محسن پورکیانی شد.

قابل توجه آنکه پس ازاستعفای موسی رضائی میرقائد از مدیریت عاملی شرکت بیمه اتکایی امین، این شرکت هنوز مدیرعامل جدید خود را نشناخته و با سرپرسی خسرو حقیقی پناه اداره می شود.

دومین شرکت بیمه ای که در سال گذشته مدیر عامل آن تغییر کرد ، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بود که طبق آن، حجت پوستین چی برصندلی محمد آسوده خلجانی تکیه زد.

از محمد آسوده خلجانی به عنوان یکی از مدیران با سابقه صنعت بیمه یاد می شود که از سال 88 سکان مدیریت شرکت بیمه اتکایی ایرانیان را بر عهده گرفته بود.

صرف نظر از پرداختن بیشتر به رتبه های بعدی جابجایی مدیران عامل شرکت های بیمه ای ، فراموش نکنیم که در سال گذشته اتفاقات جالب دیگری نیز رخ داد.

از آن جمله مدت زمان حضوردر صندلی مدیریت عاملی بود که در بیمه میهن، رسول آریانپور تنها پس از حدود 7 ماه کرسی مدیریت عاملی بیمه میهن را واگذار کرد.

رتبه دوم کمترین دوره مدیریت هم به مدیریت عاملی شرکت بیمه اتکایی امین رسید که رضائی میرقائد پس از 10 ماه از این شرکت به بیمه البرز نقل مکان کرد.

photo_2023-04-15_12-16-10

با این حساب،دفتر تغییرات مدیران عامل صنعت بیمه در سال 1401 با حضور طاهر موهبتی زهان درشرکت بیمه دی بسته شد.

طاهر موهبتی زهان، سکان هدایت شرکت بیمه دی را در اواخر اسفندماه سال گذشته از نظر علی صلاحی‌نژاد که سرپرستی این شرکت را برعهده داشت، تحویل گرفت.

ازتغییرات مکرر مدیریتی به عنوان یکی از چالش های صنعت بیمه یاد می شود چرا که کمتر مدیری است که بتواند ظرف مدت یک یا دو سال برنامه توسعه‌ای خود را اجرایی کرده و برای پیاده سازی آن، اهداف راهبردی تعیین کند.

ناگفته نماند که بررسی تغییرات مدیریتی در شرکت های بیمه فعال در بورس و فرابورس  نشان می دهد که تعدادی از شرکت های بیمه ای با وجود گذشت چندین ماه از تغییر در ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل خود، اطلاعیه شفاف و روشنی درخصوص تغییرات مدیریتی شرکت ودر راستای شفاف سازی، در سامانه کدال منتشر نکرده بودند.

فارغ ازتبعات  مختلف تغییرات مکرر در سطوح کلان مدیریتی شرکت‌های بیمه، شاید نیاز است که این ابهام در مورد نحوه اطلاع رسانی شرکت های بیمه ای درخصوص تغییرات مدیریتی رفع شود.

 

ارسال نظر