شناسه خبر : 3291

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی؛

مبلغ حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی سال ۹۷ چقدر است ؟

مبلغ حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی سال 97 چقدر است ؟

در حال حاضر در استان خراسان شمالی ۴۷۳ نفر از زنان خانه دار تحت پوشش طرح بیمه زنان خانه دار هستند. دختران مجرد هم می توانند به عنوان مشمولان بیمه زنان خانه‌دار از خدمات این سازمان بهره مند شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، محمد علی عباس زاده وحید با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه دغدغه خاص زنان تربیت نسل آینده است، اجرای این طرح می تواند تا حدودی نسبت به رفع این دغدغه موثر باشد.

وی به اجرای طرح بیمه زنان خانه دار از سال ۸۷  اشاره کرد و اظهار داشت: از آن زمان تاکنون تعداد زیادی از زنان خانه دار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی با بیان این که در حال حاضر در استان خراسان شمالی 473 نفر از زنان خانه دار تحت پوشش طرح بیمه زنان خانه دار هستند، شروط بیمه زنان خانه دار  را حداقل ۱۸ و حداکثر  ۵۰ سال سن اعلام کرد و افزود: به ازای هر یک سال سابقه به سقف سنی آنها اضافه می شود.

به گفته وی، همچنین زنان خانه داری که قبلا شاغل بودند با ۱۰ سال سابقه از شرط سنی معاف می شوند و نیازی به شرط سنی ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در رابطه با انواع حق بیمه های زنان خانه دار ، گفت: زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت ۱۲، ۱۴ و ۱۶ درصد حق بیمه در ماه بیمه شوند که علاوه بر این نرخ ها دولت نیز 2 درصد به آنها کمک می کند که در مجموع ۱۴، ۱۶ و ۲۰ درصد می شود.

وی افزود: همچنین  زنان خانه‌دار با پرداخت هر یک از این حق بیمه ها می توانند از حمایت های بازنشستگی، فوت و بعد از آن برخوردار شوند و در صورتی که تمایل به استفاده از درمان نیز داشته باشند باید علاوه بر حق بیمه، سرانه درمان را که ۴۴ هزار تومان در ماه است را نیز پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: البته قرار است تسهیلات دیگری برای زنان خانه دار در نظر بگیریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد دختران مجرد هم می توانند به عنوان مشمولان بیمه زنان خانه‌دار از خدمات این سازمان بهره مند شوند.

وی انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی را از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه دار است دانست و گفت: در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت سرانه درمان نمی باشند و در غیر این صورت می توانند با پرداخت سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

وی متذکرشد: همچنین حق سرانه درمان هر ســال بــه تصویب هیــأت وزیران می رســد و در سال ١٣٩٧  نیز ٤٤ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

عباس زاده  همچنین به دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه نیز اشاره کرد و گفت: زنان خانه داری که فاقد سابقه قبلی بیمه هستند می توانند حداقل تا سقف دستمزد را برای پرداخت نرخ بیمه استفاده کنند به طوری که حداقل دستمزد و حداقل نرخ حق بیمه ۱۳۵ هزار تومان می شود.

وی مبلغ پرداختی ماهیانه جهت بیمه زنان خانه دار با نرخ 14% را مبلغ 1،333،325 ریال، برای نرخ 16% را  مبلغ 1،555،777 ریال و برای نرخ 18% را ماهیانه 2،000،284 ریال ذکر کرد.

گفتنی است متقاضیان و بانوان محترم می توانند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی محل اقامت خود و انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار و انتخاب یکی از سه نرخ  12%  ، 14% یا 18%  ضمن پرداخت حق بیمه مقرر در قانون از مزایای این نوع بیمه بهره مند شوند. 

 

 

 

  • مرجان

    آیا میتوان به سورت غیر حضوری واینترنتی در سازمان بیمه تامین اجتماعی ثبت نام تحت پوشش قرار گرفت

  • ناشناس

    ده سال بالاترین سقف و انتخاب کردمو پرداخت کردم اما حالا ک بازنشسته شدم مبلغ کمی به من پرداخت می کنند

ارسال نظر