شناسه خبر : 32237

اختصاصی چابک آنلاین؛

زیان خالص شرکت بیمه امید به ۳۹ میلیارد تومان رسید

زیان خالص شرکت بیمه امید به  39 میلیارد تومان رسید

زیان خالص شرکت بیمه امید در پایان سال گذشته به مبلغ ۳۹ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، هرچند که سود خالص این شرکت در پایان سال 99، از مرز 10 میلیارد تومان عبور کرده بود.

شرکت بیمه امید، در سال 81 در منطقه آزاد کیش به ثبت رسید و در سال 83 پروانه فعالیت خود را در تمامی رشته های بیمه ای از بیمه مرکزی دریافت کرده است. 

درحال حاضر، شرکت بیمه امید جزء واحدهای تجاری وابسته به شرکت های بیمه البرز، آسیا و دانا است.

 این شرکت، دارای 7 شعبه، 5 دفتر ارتباطی و 179 نمایندگی در سطح کشور است و محل فعالیت اصلی این شرکت در شهر کیش است.

شرکت بیمه امید یکی ازشرکت های بیمه ای فعال در مناطق آزاد است که برخلاف بیشتر شرکت های بیمه ای، سهام این شرکت ، هنوز به تالار شیشه ای بورس راه پیدا نکرده است.

هر چند که شهریورماه سال گذشته، علی اکبر اکرامی، مدیرعامل سابق شرکت بیمه امید، به چابک آنلاین، گفته بودکه شرکت متبوع او آمادگی کامل را برای ورود به بازارسهام دارد و سهامداران  این شرکت باید در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرند.

شرکت بیمه امید با نسبت توانگری مالی معادل 89 درصد در سطح توانگری 2 به ارایه محصولات مختلف بیمه ای در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول بوده  و سهم از بازار این شرکت تا پایان سال گذشته 0.2 درصد بوده است.

روند فعالیت شرکت بیمه امید در سال گذشته به گونه ای بود که درآمدهای بیمه ای آن با کاهشی بالغ بر 8 میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده و  به رقم 14 میلیارد تومان رسیده است. 

درآمدهای بیمه ای این شرکت در پایان سال 1399 رقمی در حدود 23 میلیارد تومان بود.

باتوجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر اقتصاد، شاید بتوان بخشی از کاهش درآمد های بیمه ای شرکت بیمه امید را ناشی از این موضوع دانست.

دراین بین، بررسی ها نشان می دهد که شرکت بیمه امید در پایان سال گذشته حدود 184.555 فقره بیمه نامه صادر کرده که کاهشی 13.8 درصدی نسبت به سال 99 داشته است.

شرکت بیمه امید در سال 1399، حدود 214.223 فقره بیمه نامه صادر کرده بود.

نگاهی برعملکرد شرکت بیمه امید نشان می دهد که مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت در سال گذشته به رقمی معادل 54 میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه امید در دوره مشابه سال ماقبل حدود 17 میلیارد تومان افزایش داشته است.

گفته می شود که مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه امید در پایان سال 1399 حدود 37 میلیارد تومان بوده است.

زیان عملیاتی شرکت بیمه امید هم  در پایان سال گذشته با رشدی 31 میلیاد تومانی به رقم  41 میلیارد تومان رسید.

در این میان زیان انباشته این شرکت بیمه ای در دوره مالی مورد بررسی به رقم 39 میلیارد تومان رسیده که با رشد 29 میلیارد تومانی مواجه بود.

چرا که زیان انباشته شرکت بیمه امید درپایان سال 1399، حدود 10 میلیارد تومان بوده است.

photo_2023-03-13_13-24-40

قابل توجه آنکه شرکت بیمه امید در نیمه نخست امسال با تغییر مدیرعامل روبرو بوده  و عبدالحسین پهلوان جایگزین علی اکبر اکرامی در این شرکت شده و بهروز ناظمی به نمایندگی از شرکت بیمه آسیا و امیرحسین توکلی به نمایندگی از شرکت بیمه البرز، اعضای هیات مدیره این شرکت بیمه ای را تشکیل می دهند.

 

ارسال نظر