اختصاصی چابک آنلاین؛

سامانه مربوط به نسخه الکترونیک بیمه تکمیلی هنوز به نتیجه نرسیده است

سامانه مربوط به نسخه الکترونیک بیمه تکمیلی هنوز به نتیجه نرسیده است

مدیربیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین،اظهار کرد: با تکمیل سامانه مربوط به نسخه الکترونیک و اتصال بیمه تکمیلی به سامانه سلامت (نسخه الکترونیکی)، جلوی تخلفات در حوزه درمان گرفته شده و سرعت کار هم بالا می رود و در عین حال، هزینه های شرکت های بیمه ای در حوزه ارزیابی هم کاهش خواهد یافت.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، پیشتر بیمه مرکزی یکی از مهمترین برنامه‌های خود راتکمیل سامانه مربوط به نسخه الکترونیک دانسته و اعلام کرده است: طبق هماهنگی‌های انجام شده حداکثر تا 2 ماه آینده بیمه تکمیلی نیز به سامانه سلامت (نسخه الکترونیکی) متصل می‌شود.

"سعیدبیژنی" درگفت وگو باچابک آنلاین،گفت: به دلیل اینکه چند سازمان مختلف باید به یکدیگر متصل شوند هنوز این اتفاق نیفتاده ولی بیشتر از یکسال است که بیمه های پایه همچون سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی شروع به فعالیت در زمینه نسخه الکترونیکی کرده اند.

وی،با برشمردن مشکلات موجوددر زمینه نسخه الکترونیکی، ادامه داد: بیشتر پزشکان اگر درمانگاه یا مرجع بیمارستانی نباشد در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

مدیربیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، با بیان اینکه عزم دولت این است که این پروژه را حتما انجام دهد، گفت: در حال حاضر هر شرکت بیمه ای به وسیله وب سرویسی که از سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی دارد می تواند با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری نسخه الکترونیکی  فرد، استعلام های لازم را بگیرد که گاهی با تاخیر اتفاق می افتد.

بیژنی، خاطر نشان کردکه داده های موجود دراین وب سرویس، به صورت کامل قابل مشاهده نیست یعنی دستور پزشک را به صورت کامل نمی توان دید و فقط متوجه می شویم که فرد یک آزمایش دارد ولی اینکه چه آزمایش هایی بوده و کدام در تعهد ما هست یا نیست قابل مشاهده نیست که قرار است در سوییچ مشترک حل شود.

وی،تصریح کرد: قرار بر این است که همه شرکت های بیمه ای از طریق یک سوییچ مشترک به بیمه های پایه و سلامت متصل شوند تا همگی بتوانند با سرور وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنندکه آن سوییچ قرار بود توسط بیمه مرکزی ایجاد شود  که هنوز تعریف نشده است.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، با اشاره به تفاوت کدینگ خدمات حوزه بیمه های تجاری با کدینگ خدمات در بخش بیمه های پایه و تامین اجتماعی، افزود: تعریف یک کدینگ مشترک کار سخت و پیچیده ای است و فقط شرکت هایی که در این زمینه تجربه داشته باشند می توانند انجام دهند.

بیژنی، توضیح داد که سوییچ بیمه مرکزی همه شرکت ها را به سرور بیمه مرکزی وصل می کند و سرور بیمه مرکزی هم به سرور سامانه وزارت بهداشت متصل می شودو این ارتباط از سوی شرکت های بیمه ای به تنهایی نمی تواند انجام شود و حتما باید از طریق بیمه مرکزی و با سوییچ مشترک باشد .

 

ارسال نظر