شناسه خبر : 2883

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس :

۱۰۰ میلیارد تومان خسارت‌های ساختگی فارس

100 میلیارد تومان خسارت‌های ساختگی فارس

احمد رحمانیان گفت: شرکت‌های بیمه در این استان سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به افرادی که تصادف‌های ساختگی را صحنه سازی می‌کنند پرداخت می‌نمایند و از این ناحیه دچار خسران می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمد رحمانیان افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان دو سال پیش به دادگستری اعلام کرد که بعضی افراد با تصادفات ساختگی به دنبال دریافت پول از شرکت های بیمه هستند که با بررسی این موضوع صحت آن تایید شد.

معاون دادگستری کل استان فارس ادامه داد: به دنبال پیشگیری از بروز این معضل، کارگروهی متشکل از دبیر کارگروه شرکتهای بیمه ای،پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تشکیل شد و در حقیقت این کارگروه سیاست هایی را در این باره تدوین می کند و عملیات اجرایی را نیز کارگروهی دیگر متشکل از شرکت های بیمه ای استان انجام می دهد.
رحمانیان اضافه کرد: در پی ایجاد این دو کارگروه در دو سال گذشته، موارد مشکوک به تصادفات ساختگی به کارگروه شرکت های بیمه ای ارجاع می شود و بعد از بررسی دقیق و اعلام نظر پزشکی قانونی، نظر نهایی به مرجع قضایی اعلام می شود.
فعالیت این کارگروه تاکنون به شناسایی چهار باند صحنه ساز تصادف که به صورت حرفه ای و سازمان یافته در فارس و استان های همجوار فعالیت می کردند، منجر شده است. 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اظهار داشت: به لحاظ فنی نیز فرم های متحد الشکلی برای بررسی مراحل این پرونده ها تهیه و همچنین مقرر شده بود که یک کیف تخصصی حاوی دوربین فیلم برداری،عکاسی و تجهیزات نمونه برداری خریداری و به ماموران داده شود که متاسفانه تهیه این کیف به دلیل هزینه داشتن محقق نشد که اگر این کار انجام می شد می توانست کمک شایانی به این موضوع کند.

 

ارسال نظر