شناسه خبر : 2863

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان خبر داد؛

آغاز بیمه محصولات کشاورزی در استان گیلان

آغاز بیمه محصولات کشاورزی در استان گیلان

پیمان معمارزاده، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز ثبت بیمه محصولات کشاورزی در این استان، گفت: در سال جاری ۳۸ محصول تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، پیمان معمارزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یکی از مراکز بیمه ای با اشاره به آغاز ثبت نام بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در مرحله نخست دامداران گیلانی می توانند برای بیمه دام‌های خود به مراکز بیمه ای یا شعب بانک کشاورزی گیلان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیمه دیگر محصولات کشاورزی همانند برنج، گردو، فندق و زیتون نیز از اول آبان ماه سال جاری آغاز می شود، افزود: پیش بینی شده در سال زراعی  ۹۸- ۹۷ حدود ۱۰۰ هزار کشاورز محصولات خود را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند.  

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۸ محصول کشاورزی در این استان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: ۳۲ دفتر نمایندگی بیمه در گیلان محصولات کشاورزی را بیمه می کنند.

وی در ادامه برنج، چای، بادام زمینی، زیتون و مرکبات را از مهمترین محصولاتی عنوان کرد که در استان گیلان بیمه می شوند، تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی در گیلان هر سال از مهر ماه آغاز و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

گفتنی است سالانه حدود ۳ میلیون تُن محصولات زراعی و دامی در گیلان تولید می شود.

ارسال نظر