شناسه خبر : 2724

مدیرکل شعب بیمه ایران استان سمنان خبر داد:

منازل چهار روستای شاهرود بیمه می شوند

منازل چهار روستای شاهرود بیمه می شوند

مهدی اسکندری گفت: چهار روستای سرتخت، بیدستان، سطوه و طرود شاهرود براساس امضای تفاهمی با دهیاران این روستاها بیمه می شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسکندری گفت: برای توجیه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شاهرود در باره مزایای این طرح نشستی برگزار شد.
وی افزود : در این طرح منازل و اماکن روستاییان در برابر خطرات تهدید کننده به میزان 400 میلیون ریال و اثاثیه آن ها نیز تا سقف 100میلیون ریال بیمه می شوند.
اسکندری با بیان این که حق بیمه هر واحد مسکونی 250هزار ریال در سال است ، افزود: این طرح با کمک مدیریت بحران استانداری سمنان و فرمانداری شاهرود اجرا می شود.
وی تصریح کرد: پارسال روستاهای مومن آباد سرخه، خیرآباد و محمدآباد میامی با 2هزار واحد مسکونی زیر پوشش این طرح رفتند. 
مدیرکل شعب بیمه ایران استان سمنان یادآورشد: پرداخت خسارت بیمه به نوع سازه ها بستگی دارد چنانچه واحد ساختمانی با سازه آهنی و آجری باشد حداکثر 500 میلیون ریال و اگر خشت و گلی باشد تا 100 میلیون ریال داده می شود. 
وی با بیان این که در استان سمنان 30 هزار خانوار روستایی زندگی می کنند، افزود: به هر میزان که دهیاران روستاهای استان تلاش کنند ، سرعت بیمه منازل روستاهایشان افزایش خواهد یافت ، آن ها باید تلاش کنند تا فرهنگ بیمه را در بین روستاییان ترویج دهند.
اسکندری با بیان اینکه حق بیمه این طرح به چهار تا پنج قسط قابل تقسیم است، افزود: ضعیف ترین مردم در حوادث بیشترین خسارت را می بینند ، باید اعتماد مردم به بیمه جلب شود برای رسیدن به این منظور نخست باید بیمه ها به آن ها اعتماد کنند.
استان سمنان 700 هزارتن جمعیت و 309 روستای بالای 20 خانوار دارد.

 

ارسال نظر