شناسه خبر : 2605

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی:

هفت هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه رایگان

هفت هزار و 800 نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه رایگان

علیرضا رمزی گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی در مشهد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمان سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، دکتر علیرضا رمزی در این راستا گفت: اتباع افغانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران در خراسان رضوی، در سه گروه اقشار آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص تقسیم بندی شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در بازدید از کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و درمانگاه قمر بنی هاشم مشهد همچنین عیادت از پناهجویان افغای بستری در این مرکز، افزود: باتوجه به بیمه نمودن اتباع خارجی توسط بیمه سلامت، تاکنون هشت هزار و 812 تبعه افغانی در این استان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده و هم اینک از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی همچنین ادامه داد: پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجرا است.

دکتر رمزی گفت: از مجموع بیمه شدگان افغانستانی این استان، هفت هزار و 800 نفر از بیمه شدگان در گروه آسیب پذیر قرار دارند که به صورت رایگان بیمه شده اند و بقیه در گروه بیمه شدگان غیرآسیب پذیر و بیماران خاص تقسیم بندی شده اند.

به گفته این مقام مسئول در قالب طرح مربوطه اتباع افغانی غیرآسیب پذیر شامل 777 نفر می باشد که باید مبلغ فرانشیز سالانه را پرداخت کنند. خدمات به بیمه شدگان تبعه خارجی در بیمارستانهای دولتی مشهد ارائه می شود و شامل خدمات سرپایی، بستری، دارویی و ویزیت در کلینیک ها می شود.

 

ارسال نظر