شناسه خبر : 2442

مدیرکل بیمه سلامت زنجان:

پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه های زنجان

پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه های زنجان

خدیجه ابراهیم خانی گفت: تاکنون مطالبات داروخانه های این استان در ماه های فروردین ماه سال جاری ۱۰۰ درصد و اردیبهشت ماه نیز بصورت علی الحساب پرداخت شده که در صورت تخصیص اعتبار در این بخش ۱۰۰ درصد اردیبهشت و بخشی از خرداد نیز پرداخت خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین، دکتر خدیجه ابراهیم خانی گفت: این موضوع نشان می دهد پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران بیش از گذشته بروز شده و تلاش دارد، با تخصیص اعتبارات لازم مشکلات این بخش کاهش دهد.

مدیرکل بیمه سلامت زنجان یادآوری کرد: این اداره کل از سال گذشته معوقاتی به داروخانه ها و مراکزدانشگاهی دارد که در صورت ارائه اعتبارات لازم پرداخت خواهد شد.

به گفته این مسئول، طبق رایزنی های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه مقرر شده اوراق اسلامی که در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار می گیرد؛ بتواند بخشی از بدهی سال 96 این سازمان را پرداخت کند.

دکتر ابراهیم خانی افزود: با توجه به بودجه ای که در سال جاری در نظر گرفته شده است پرداختی های این اداره کل به مراکز دولتی- دانشگاهی تا پایان خرداد ماه انجام گرفته بدین معنا که طی فروردین ماه 100 درصد و اردیهشت و خرداد ماه علی الحساب 60 درصد مطالبات پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: اعتبارات تیر امسال نیز آماده شده و به محض دریافت تخصیص نامه این مهم نیز پرداخت خواهد شد و برای بخش خصوصی بیمارستان های غیر دانشگاهی نیز 100 درصد فروردین ماه و 60 درصد اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بر اساس این اقدامات می توان گفت: که پرداختی به مراکز دولتی و بخش خصوصی به روز شده و تا حدود زیادی مشکلات این بخشها کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.

 

ارسال نظر