شناسه خبر : 2389

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی:

مراکز دیالیز خیریه هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلبکارند

مراکز دیالیز خیریه هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلبکارند

داریوش آرمان گفت: مراکز دیالیز حدود هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلبکار هستند. در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار دارند و خطر ورشکستگی و تعطیل آنها جدی است.

به گزارش چابک آنلاین، داریوش آرمان در نامه های جداگانه به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و علی نوبخت عضو این کمیسیون درباره وضعیت مراکز دیالیز خیریه ابراز نگرانی کرد.
وی در این نامه با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مراکز دیالیز کشور توسط نهادهای خیریه اداره می شوند، نوشت: فعالیت سازمان ها و انجمن های خیریه در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی بی تردید بار سنگینی از دوش دولت در این بخش برداشته است، اما متاسفانه با وجود افزایش نرخ مواد مصرفی دیالیز و سایر ملزومات و هزینه های پرسنلی در سال های اخیر همچنان تعرفه این مراکز با تعرفه 19 کا محاسبه می شود.
در بخش دیگری از این نامه ها آمده است: بی تردید ادامه این روند باعث خواهد شد که ده ها بخش دیالیز در سراسر کشور با خطر ورشکستگی یا تعطیل رو به رو باشند. این در حالی است که مراکز درمانی دیالیز خیریه حدود هزار میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلبکار هستند.
آرمان در این نامه از این مسئولان خواسته است برای جلوگیری از بروز مشکل در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی چاره اندیشی کنند.

 

ارسال نظر