شناسه خبر : 2233

بیمه اجتماعی کشاورزان مانع مهاجرت آنها از روستا می شود

بیمه اجتماعی کشاورزان مانع مهاجرت آنها از روستا می شود

استاندار خوزستان با اشاره به نقش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در کاهش مهاجرت به حواشی شهرهای بزرگ گفت: باید با اینگونه امتیازات مردم را در روستاها ماندگار کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی در نشست شورای راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان در سرسرای استانداری افزود: 320 هزار خانوار روستایی جامعه هدف ما در خوزستان است و باید برای افزایش تعداد بیمه شدگان تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.
وی با تاکید بر لزوم افزوده شدن 240 هزار خانوار روستایی دیگر به پوشش بیمه روستایی تصریح کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از این طریق درآمدی برای کشاورزان ایجاد می شود.
شریعتی با اشاره به اینکه حداقل رفاه را باید برای کشاورزان فراهم کرد یادآور شد: بهتر است بین بیمه شدگان روستایی، کشاورزان و عشایر تفکیک قائل شد و سپس افرادی که توانایی مالی بهتری دارند 50 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: 50 درصد حق بیمه عده ای نیز که در ضعف مالی هستند توسط دهیاری های روستاها و یا شهرداری ها و 50 درصد دیگر توسط بیمه کشاورزان و روستاییان پرداخت شود.
به گفته استاندار خوزستان در زمینه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید کار هوشمندی انجام داد تا بتوان همه را تحت پوشش بیمه قرار داد تا حداقل رفاه برای کشاورزان فراهم شود.
بنابراین گزارش، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور روز سه شنبه در دومین همایش کارگزاران صندوقبیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شرکت کرد. 
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است. 

 

ارسال نظر