اختصاصی چابک آنلاین؛

زیر ساخت‌های لازم برای استعلام کد پستی بیمه وجود ندارد

زیر ساخت‌های لازم برای استعلام کد پستی بیمه وجود ندارد

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه رازی، اظهار کرد: مدیران صنعت بیمه با شفافیت بیمه نامه موافق هستند و اینکه برای صدور بیمه نامه کدپستی در آن درج شود مخالفتی ندارند ولی مشکل اینجا است که زیرساخت‌های لازم برای استعلام این موارد وجود ندارد .

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "رضا بیگدلی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین،افزود: شرکت‌های بیمه‌ای برای صدوربیمه نامه آتش سوزی با چالش کدپستی روبرو شده اند وبسیاری از اموال به دلیل همین مشکل فاقد بیمه نامه هستند.

وی، با اشاره به آتش سوزی اخیر بازارتهران، خاطرنشان کرد که دراین آتش سوزی چندین میلیارد تومان سرمایه کسبه از بین رفت و بیمه نامه‌های تعدادی از این افراد هم به دلیل مشکل کد پستی تمدید نشده بود.

بیگدلی، با بیان اینکه نرخ حق بیمه زلزله در شهرمتفاوت است، ادامه داد: شهرهایی همانند اصفهان و یزد که مناطق زلزله‌خیزی نیستند و نرخ زلزله پایین‌تری دارند نسبت به شهر تهران که روی چندین گسل زلزله قراردارد متفاوت است.

وی اظهارکرد: تعیین نرخ به تفکیک مناطق برای سیل اتفاق نیفتاده در صورتیکه استان‌هایی هستند که سیل به صورت مداوم در آنها تکرارمی‌شود البته برخی از شرکت‌های بیمه ای به صورت خصوصی اینکاررا انجام دادند ولی اینکار به صورت سیستماتیک اتفاق نیفتاده است.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه رازی، با اشاره به کم کاری شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه تبلیغات وفروش بیمه نامه آتش سوزی، گفت: خیلی از افراد اگر بدانند که مبلغ بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی برابر با پول یک شام بیرون است خیلی راحت‌تر بیمه نامه را بخرند.!

وی،یکی دیگر از مشکلات بیمه نامه آتش سوزی را اینگونه توضیح داد که اگر تاجری بخواهد بیمه نامه خریداری کند به دلیل مشکلاتی که در صدور بیمه نامه وجود دارد قادر به صدورآن نیستیم.

بیگدلی، درخصوص دریافت کدپستی بابت صدور بیمه نامه آتش سوزی، گفت: مدیران صنعت بیمه با شفافیت بیمه نامه موافق هستند و اینکه برای صدور بیمه نامه کدپستی در آن درج شود مخالفتی ندارند ولی مشکل اینجا است که زیرساخت‌های لازم برای استعلام این موارد وجود ندارد.

وی مدعی شد که مشکل عمده صنعت بیمه کدپستی است که لینک ارتباطی شرکت‌ها با شرکت پست یا محدودیت دارد یا سیستم پاسخ نمی‌دهد.!

وی، اذعان داشت که برای صدوریک بیمه نامه چندین واکاوی اطلاعات وجود دارد که باعث می‌شود که آن کار یا دیرتر انجام می شود  و یا اصلا انجام نشود.

ارسال نظر