شناسه خبر : 2125

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین:

بیمه خسارات کشاورزان ورامینی را جبران کرد

بیمه خسارات کشاورزان ورامینی را جبران کرد

محمدحسین تاجیک از جبران خسارت کشاورزان بیمه شده در سال زراعی گذشته خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین تاجیک گفت: در سال زراعی گذشته بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت گندم ، جو و کلزا رفته بود که حوادث طبیعی از جمله رعد و برق ، سرما ، باران های شدید و طوفان به بخشی از این محصولات آسیب وارد کرد.
وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت کلزا رفته بود که سرمای زودرس پائیز سال گذشته و طوفان پایان سال منتهی به زمان برداشت ، بیش از 50 درصد از محصول را از بین برد.
وی گفت: طوفان پایان فصل شهرستان ورامین به بیش از 30 درصد محصول گندم و جو در 20 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصولات خسارت وارد کرد.
تاجیک بیان کرد: با وجود آن که به منظور بیمه محصولات زراعی سه دفتر نمایندگی بیمه در ساختمان مرکزی جهاد و دفاتر بخش های مرکزی و جوادآباد ورامین مستقر شده بود ولی تعداد کمی از کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کرده اند که زیان تمامی این افراد که محصول آن ها از حوادث طبیعی خسارت دیده ، از سوی شرکت بیمه جبران شده است. 
مدیرجهاد کشاورزی ورامین تأکید کرد: بیمه ، سرمایه گذاری مطمئنی است که می تواند بخش مهمی از خسارت کشاورزان را جبران کند و لازم است تا حتی مزرعه به مزرعه کشاورزان را نسبت به بیمه محصولات خود ترغیب کرد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان گفت: دولت به منظور توسعه کشت گلخانه ای و فعال سازی دامداری های شیری ، تسهیلات ارزان قیمت 6 درصد ارائه می دهد.
تاجیک گفت: کشاورزان به منظور توسعه و تجهیز ماشین آلات کشاورزی نیز می توانند از تسیهلات 14 درصد استفاده کنند.
وی از کشاورزان و متقاضیان دریافت این تسهیلات خواست تا به منظور تکمیل پرونده به مدیریت جهاد کشاورزی ورامین مراجعه کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 80 هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

 

ارسال نظر