شناسه خبر : 1923

استانداری گیلان:

خسارت بارش باران به ۱۰ درصد از شالیزارهای گیلان

خسارت بارش باران به ۱۰ درصد از شالیزارهای گیلان

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه براساس برآوردهای اولیه حدود ۱۰ درصد شالیزارهای گیلان براثر بارش باران خسارت دیده است، گفت: شرکت های بیمه باید به صورت دقیق خسارت ها را محاسبه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مصطفی سالاری به همراه فرماندار شفت، نماینده مردم فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی از بارش های اخیر در استان گیلان، از شالیزاهای شهرستان شفت بازدید و در بین کشاورزان حضور یافتند.

مصطفی سالاری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به بارش های چند روز در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه بارش باران سبب خوابیدن شالی ها در بسیاری از شالیزارهای استان شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها اعلام شده بسیاری از شالیزارهای استان به مرحله رسیدگی و برداشت برنج رسیده بود، افزود: بارش باران ها از نظر مالی خسارت زیادی به این شالیزارها وارد نکرده تنها بر سختی کار برداشت ها برای شالیکاران تأثیرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه حدود ۱۰ شالیزارهای گیلان براثر این بارش ها دچار خسارت دیده است، خاطرنشان کرد: این ۱۰ درصد شالیزارهایی است که قبل از رسیدگی براثر بارش باران با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نحوه حمایت از کشاورزان در این بخش در روزهای آتی اعلام می شود، تصریح کرد: در این میان شرکت های بیمه نیز باید خسارت های وارده را به صورت دقیق محاسبه کنند.

 

ارسال نظر