شناسه خبر : 18851

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد:

بیمه ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری شهروندان در طرح‌های دانش بنیان

بیمه ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری شهروندان در طرح‌های دانش بنیان

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از بیمه ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری تامین مالی جمعی طرح های دانش بنیان توسط شهروندان در مسابقه تلویزیونی کارویا خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی وحدت روز دوشنبه در نشست خبری برنامه تلویزیونی کارویا که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ساخته شده است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون وظیفه حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان را برعهده دارد.

وی بیان کرد: این صندوق با ارایه خدمات حمایتی بیش از ۶۰ نوع خدمت را به شرکت های دانش بنیان در قالب های مختلف از قبیل خدمات تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و بلاعوض عرضه می کند.

وحدت با تاکید بر اینکه این صندوق برای تامین مالی شرکت ها از ابزارهای مختلف استفاده می کند، ادامه داد: ابزار تامین مالی جمعی یکی از ابزارهایی است که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته، اما متاسفانه در کشور ما این ابزار اجرایی نشده است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در این صندوق تلاش شد این ظرفیت،‌ با همت دست اندرکاران حرفه ای در حوزه تامین مالی جمعی در کشور اجرایی شود.

وی یادآور شد: برای این هدف، مکانیزمی از سوی سازمان بورس و فرابورس طراحی شد و  سکوهایی که متولی تامین مالی طرح های دانش بنیان شوند شکل گرفت، اما در این مدت زمان که کمتر از یک سال است، این ابزار فراگیر نشد.

وحدت اظهار داشت: در همین راستا صندوق نوآوری برای اینکه این امر عمومی شود، تصمیم به بیمه ۱۰۰ درصدی اصل آورده مردم در طرح های دانش بنیان در سکوهای تامین مالی جمعی شد. در همین راستا برنامه تلویزیونی کارویا با هدف آشنایی مردم و تامین مالی شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی گفت: در این برنامه تلویزیونی که در قالب مسابقه برگزار می شود، ۲۰ طرح دانش بنیان با ارزیابی ها و مشاوره ها به مسابقه خواهند پرداخت و در پایان هر مسابقه سایت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری مردم روی این طرح ها باز خواهد شد و شهروندان می توانند حداقل ۵۰۰ هزار تومان روی طرح ها سرمایه گذاری کنند.

وحدت با اشاره به اینکه برای هر طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد سودآوری پیش بینی شده است، ادامه داد: براساس سودآوری طرح ها به افراد سرمایه گذار سود پرداخت خواهد شد و اگر به هر دلیلی از قبیل فنی و غیره این طرح ها به مشکل برخورد کند، صندوق بر اساس بیمه ای که انجام داده، اصل سرمایه را به سرمایه گذار بازمی گرداند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری وشکوفایی افزود: اولین بار است که شهروندان عادی می توانند پول خود را در حوزه علم و فناوری بیاورند. اکنون این فرصت فراهم شده و اعتماد مردم به این طرح نیز با بیمه ای که صندوق نوآوری از سرمایه آنها انجام می دهد، صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این برنامه می تواند در خصوص ابزار تامین مالی جمعی حوزه دانش بنیان در کشور یک جریان جدی ایجاد کند و پولی که در بسترهای غیر مولد مانند مسکن و طلا وارد می شود، وارد حوزه دانش بنیان کند.

وحدت گفت: سرمایه گذاری در این بخش یک سرمایه گذاری مطمئن است؛ چرا که میزان معوقات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد تامین مالی نیم درصد است؛ در صورتی که در حوزه بانک ها این امر ۱۰ درصد است و نشان دهنده این است که حوزه دانش بنیان حوزه خوبی برای سرمایه گذاری است.

مسابقه تلویزیونی کارویا با هدف ترویج فرهنگ سرمایه گذاری خطرپذیر و تشویق شهروندان به مشارکت در طرح های دانش بنیان تهیه و آماده پخش است.

ارسال نظر