شناسه خبر : 18292

توزیع عادلانه انسولین قلمی برای دیابتی‌ها با ثبت‌نام در سامانه

توزیع عادلانه انسولین قلمی برای دیابتی‌ها با ثبت‌نام در سامانه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: افراد مبتلا به دیابت مصرف کننده قلم انسولین از ابتدای سالجاری به صورت ثبت نام در سامانه انسولین دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم جلیلی، با بیان اینکه مبتلیان به دیابت که انسولین قلمی دریافت می‌کنند مشکلی تا کنون در زمینه دریافت انسولین قلمی نداشته‌اند، تصریح کرد: این افراد باید در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند چراکه ارائه داروی انسولین قلمی به متقاضیان در داروخانه‌ها تنهادر صورت ثبت نام در سامانه امکان‌پذیر است.

وی افزود: این امر از ابتدای سالجاری در همدان اجرایی شده و مبتلان به دیابت که انسولین قلمی مصرف می‌کنند طبق روال همیشگی در سامانه ثبت نام کرده و سپس اقدام به دریافت انسولین قلمی می‌کنند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین انسولین قلمی برای مبتلایان به دیابت نداریم، گفت: این سامانه موجب توزیع عادلانه داروهای مورد نیاز برای مبتلایان شده و بر این اساس دارو به صورت عادلانه بین بیماران توزیع می‌شود.

وی گفت: افراد مبتلا به دیابت که دریافت کننده انسولین قلمی هستند با ارائه کارت ملی، شماره بیمه و کپی آخرین نسخه پزشکی انسولین را باید همراه داشته باشند.

ارسال نظر