شناسه خبر : 18211

روشی موثر و کم هزینه برای درمان دیابت نوع ۲

روشی موثر و کم هزینه برای درمان دیابت نوع ۲

گروهی از متخصصان، راهکاری برای درمان دیابت نوع ۲ بر اساس کاهش وزن ارائه کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجله لانست گزارش داده است گروهی از کارشناسان، کاهش وزن بیمار تا ۱۵ درصد یا بیشتر، به کند شدن پیشرفت بیماری و کاهش عوارض آن و حتی درمان کامل آن کمک می‌کند.

این متخصصان پیشنهاد می‌کنند در درمان دیابت نوع ۲ اگر بیمار از بیماری‌های قلبی عروقی رنج نمی‌برد، بر عامل اصلی بیماری - چاقی تمرکز کنید.

دکتر ایلدیکو لینگف عضو مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس، می‌گوید: این رویکرد مزایای دیگری نیز دارد؛ این روش نه تنها برای کاهش قند خون، بلکه علیه عوارضی مانند کبد چرب، آپنه خواب، پوکی استخوان، فشار خون بالا و نسبت چربی موجود در خون نیز مفید است و به بهبود زندگی و سلامت فرد به طور کلی کمک می‌کند.

عضو مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس می‌گوید: ما پیشنهاد می‌کنیم یک هدف درمانی خاص، از جمله کاهش وزن حداقل ۱۵ درصد، نه تنها برای بهبود سطح قند خون، بلکه همچنین به عنوان یک روش مؤثر برای متوقف کردن پاتوفیزیولوژی دیابت نوع ۲ و در نتیجه تغییر دوره طولانی مدت آن پیشنهاد می‌شود. این تغییر در درمان با تغییر مراقبت‌های پزشکی باعث می‌شود تا چاقی با عنونا یک بیماری همراه با عوارض قابل کنترل و درمان شناخته شود.

محققان پیشنهاد خود را بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات و تحقیقات علمی مختلف ارائه کردند. برای مثال، نتایج مطالعه تصادفی خوشه‌ای باز DIRECT، که در ۴۹ کلینیک در انگلیس انجام شده، نشان داد که ۷۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که ۱۵ کیلوگرم یا بیشتر وزن کم کردند، با میانگین وزن ۱۰۰ کیلوگرم، در عرض دو سال بهبود یافتند.

سایر مطالعات مربوط به جراحی چاقی نشان می‌دهد که پس از چند روز مداخله جراحی برای اصلاح وزن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، نیاز آن‌ها به دارو‌های کاهنده قند خون طولانی مدت کاهش یافته و بسیاری از شاخص‌های سلامتی آن‌ها نیز بهبود یافته است.

محققان بر این باورند که تجمع چربی در بدن یک عامل کلیدی در ایجاد دیابت نوع ۲ است. افزایش دور کمر به طور مستقیم مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و بیماری کبد چرب را نشان می‌دهد.

ارسال نظر