شناسه خبر : 1633

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد:

آغاز ارائه مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان در ایلام

آغاز ارائه مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان در ایلام

شکرالله شیرخانی از شروع طرح ارائه مشوق‌های بیمه ای سهم کارفرما در راستای رونق تولید و اشتغال در این استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شکرالله شیرخانی گفت: در راستای تحقق بسته های رونق تولید و اشتغال، کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی هستند می توانند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کنند.
وی گفت: کارگاه هایی که دارای حداقل 2 نفر نیروی کار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند می توانند با بکارگیری بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره سپری شده، از این معافیت برخوردار شوند.
شیرخانی یادآور شد: طبق ضوابط تعیین شده، کارگاه­های مشمول این طرح به ازای هر 2 نفر نیروی بیمه شده مجاز به جذب یک نفر نیروی کار هستند تا از 20 درصد معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال بهره‌مند شوند.
وی به دیگر شرایط جذب نیرو در این طرح اشاره کرد و گفت: حداکثر سن بیمه شده برای مقطع کارشناسی 25 سال، مقطع کارشناسی ارشد 28 سال و برای مقطع دکتری 32 سال است که برای دانش آموختگان جویای کار مرد که دوره خدمت سربازی را گذرانده اند 2 سال به حداکثر سن اضافه می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عدم سابقه بیمه تامین اجتماعی بیش از یک سال قبل از ثبت نام را از دیگر شرایط نیروهای کار جدید برشمرد.

 

ارسال نظر