شناسه خبر : 15423

فرانشیز بیماران کرونایی ۱۰ درصد شد

فرانشیز بیماران کرونایی ۱۰ درصد شد

معاون کل وزیر بهداشت: طبق تصمیم وزارت بهداشت، خودپرداخت و فرانشیز بیماران کرونایی در خدمات سرپایی و بستری از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا فشار مالی کمتری به مردم وارد شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما؛ ایرج حریرچی، افزود: متأسفانه برخی از افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می‌شوند، آمار این افراد قابل توجه است. طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا ۵۰ کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند.
دکتر حریرچی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی کشور، گفت: در حال حاضر میزان بسیار قابل توجهی افزایش از لحاظ ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در کشور شاهد هستیم.
وی افزود: امروز نیز به منظور بررسی ابعاد مختلف مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین حضور پیدا کردم، استان قزوین جزو استان‌هایی است که طی یک هفته اخیر اقدامات خیلی خوبی در حوزه قرنطینه‌سازی شهر، کاهش میزان تماس اجتماعی، تعطیلی صنوف حتی برخی از صنوف گروه یک، انجام داده است.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: تا ۳۰ فروردین میزان بستری در استان قزوین نسبت به اوج‌گیری سوم و حتی چند روز گذشته افزایش پیدا کرده است بنابراین لازم است که اقدامات بیشتری در زمینه کاهش تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت بگیرد.
وی تأکید کرد: تمهیدات لازم برای افزایش تعداد آزمایش نیز انجام شده است، اما باید توجه داشت نکته کلیدی این است که کم هزینه‌ترین و در عین حال مؤثرترین اقدامی که برای مقابله با کرونا در این مرحله می‌توان انجام داد، قرنطینه‌سازی افراد مبتلا است.
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می‌شوند، آمار این افراد قابل توجه است طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا ۵۰ کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند، در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و لازم است اقداماتی اساسی صورت بگیرد.
وی با اشاره عملکرد خوب قزوین در بخش کاهش مراجعات به بیمارستان، یادآور شد: طرح درمان در منزل در استان قزوین اجرایی شده است که طی آن همه امکانات درمانی در منزل در اختیار فرد مبتلا قرار داده می‌شود و دیگر نیاز نیست فرد برای دریافت خدمات به بیمارستان مراجعه کند، این طرح جدید کشوری است که توسط قزوین اجرا می‌شود.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: در این طرح دارو‌های مورد نیاز نیز در منزل به فرد تحویل داده می‌شود و همین امر باعث کاهش تردد بیماران کرونایی در سطح شهر خواهد شد، همچنین دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق تصمیم دیروز وزارت بهداشت، خودپرداخت و فرانشیز بیماران کرونایی در خدمات سرپایی و بستری از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا فشار مالی کمتری به مردم وارد شود.

 طی ۵ روز آینده یک میلیون واکسن تزریق می‌شود 
دکتر حریرچی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهمی که در آن تلاش خوبی صورت گرفته واکسیناسیون است، طی سه تا پنج روز آینده یک میلیون نفر از مردم در گروه‌های سنی خاص تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.
وی افزود: تلاش برای واردات واکسن و تولید واکسن کماکان ادامه دارد، از مردم کشورمان درخواست می‌کنم هر واکسنی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است بدون هیچ شکی و با همکاری کامل تزریق کنید، هیچ واکسنی عارضه‌اش صفر نیست، ولی عوارض واکسن‌ها ناچیز و منافع آن کثیر است لذا هر واکسنی که خدمتگزاران شما در وزارت بهداشت توصیه کردند تزریق کنید.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: افرادی که بیشتر در معرض ابتلا و در معرض مرگ‌ومیر هستند در اولویت ما قرار دارند، طبق نظر ستاد ملی واکسیناسیون در مرحله یک گروه بهداشتی و درمانی و افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان فعالیت می‌کنند و در معرض ابتلای بالا بودند واکسن دریافت کردند.
آقای حریرچی اضافه کرد: در فاز دوم که هفته اول و دوم اردیبهشت است واکسن به گروه‌های سنی که بالاترین رده سنی هستند تزریق می‌شود و گروه بعدی افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله‌ای هستند که یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را دارند، در حال حاضر واکسیناسیون عمومی در کشور شروع شده است و تلاش ما افزایش واردات و سرعت بخشیدن به تولید است.
وی با اشاره به واکسن‌های ایرانی، خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی انستیتو پاستور آماده است که به زودی توزیع می‌شود، همچنین واکسن برکت به صورت انبوه توزیع خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت افزود: این مطلب که افراد برای دریافت سریعتر واکسن، ۳۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنند وجود ندارد و هیچ فردی این مسئله را قید نکرده است، ما حداکثر تلاشمان را می‌کنیم که با استفاده از اصول مدیریت هوشمند محدودیت‌ها میزان ابتلا را کاهش دهیم.

 

ارسال نظر