شناسه خبر : 1489

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس:

روستائیان پردیس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

روستائیان پردیس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

سعید آسیایی از پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه روستایی و بیمه سلامت روستائیان این شهرستان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سعید آسیایی گفت: در حدود 85 در صد از جمعیت شهری و 100درصد از جمعیت روستایی شهرستان پردیس وارد سامانه شبکه بهاشت و درمان شدند و افرادی که بیمه نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی با اشاره به طرح محله سلامت محور افزود: در بهمن ماه سال گذشته بر اساس زمان بندی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، محله ای در شهر بومهن با توجه به شرایط تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و محوریت یک مرکز بهداشت انتخاب شد. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس درباره شرایط محله سلامت محور اظهار داشت: محله‌هایی در شهرستان با مشکلات خاص شناسایی می‌شوند که دارای سه مشخصه؛ کم خطر بودن محله، سکونت بلند مدت اهالی و توان مناسب بهداشتی مرکز بهداشت و درمان در طول دوره طرح باشند. 
آسیایی عنوان کرد: محله منتخب با شاخص‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و درمان قابلیت مداخله دارند، مردم این محلات مشکلات را به مسولان منتقل کرده و سازمان‌های دولتی پس از بررسی آمادگی خود را در زمینه مشکل مورد نظر اعلام می کنند.
وی افزود: فرمانداری و شهرداری های پردیس و بومهن و دیگر سازمان‌های مرتبط، تعامل خوبی برای رفع مشکلات با ما داشتند، روسای ادارات، هفته ای یکبار برای هماهنگی در محل اداره بهداشت و درمان در جلسات حضور دارند، مشکلات عمده در جلسات فرمانداری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس با اشاره به مشکلات اصلی این شهرستان گفت: طلاق، اعتیاد، بیکاری و بیمه مشکلات اصلی بررسی شده در مرحله اول طرح محله سلامت محور در این شهرستان هستند، در مراحل بعدی، محلات بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند.
آسیایی با اشاره به فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: کارشناسان بهداشت محیط هر ماه برنامه بازدید از کارگاه‌ها و کارخانه های منطقه صنعتی دارند، در این بازدیدها موارد ریسک یک در اولویت پایش قرار گرفته و کلاس‌های آموزشی برای آنها برگزار می‌شود، اداره اصناف و شوراهای کارگری در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی همکاری خوبی با ما دارند. 
وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط، گشت مشترک با اداره اصناف و نیروی انتظامی بازدید از رستوران‌های شهری و بین راهی، داروخانه‌ها ، عطاری‌ها، مساجد، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های لوازم ارایشی و بهداشتی را در برنامه کاری خود دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس با اشاره به خدمات رایگان این مرکز گفت: مشاوره و بهداشت روان، کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی و سازگاری ویژه جوانان و زوجین، خدمات بهداشت خانواده در تمام سنین، مشاوره تغذیه در مراکز بهداشت این شهرستان برای رفاه حال شهروندان برگزار می‌شود و پایش مستمر مدارس تحت پوشش از دیگر وظایف کارشناسان بهداشت این مرکز در طول سال تحصیلی است.
شهرستان پردیس با 138 هزار نفر جمعیت در شرق استان تهران واقع شده و از شرق با دماوند و از غرب با تهران مرز مشترک دارد. 

 

ارسال نظر