شناسه خبر : 14187

۷۵۰هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند

۷۵۰هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تنها در سه ماهه ( اسفند، فروردین و اردیبهشت ) ۷۵۰هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، همزمان با شیوع ویروس کرونا؛ بسیاری از مشاغل به ناچار تعطیل شدند و برخی دیگر نیز با کمترین ظرفیت به کار خود ادامه دادند. همین باعث شد که بخشی از نیروی کار به سمت بیمه بیکاری بروند.

 مشاغلی مانند هتل داری؛ باشگاه ها ورزشی، مراکز گردشگری و در کل مجموعه خدمات از جمله مشاغلی بودند که آسیب بیشتری دیدند و همین مسئله باعث شد تا  به روایت آمار مرکز آمار حدود 2میلیون نفر در اثر پیامدهای کرونا بیکار شدند و به روایت مرکز پژوهش های مجلس این آمار بین 2تا6میلیون نفر است.

 در اسفند ماه بود که دولت به منظور حمایت از صنوف و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا, مبلغ5000 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه، همکاری وزارت کار و تأمین اجتماعی روند پرداخت مقرری بیمه بیکاری آغاز شد.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی درباره افزوده شدن مقرری بیمه بیکاری پس از شیوع کرونا می گوید: در قانون بیمه بیکاری حوادث قهریه هم داریم. اگر سیل, زلزله و آتش سوزی صورت گیرد, اگر اتفاقی رخ دهد سازمان تامین اجتماعی موظف است بر اساس اعلام ادارات کار به افرادی که دچار آسیب شده اند, و شغل خود را به صورت موقت از دست داده اند,مقرری پرداخت کند.

وی ادامه داد:  اما قرار نیست که کل کشور دچار سیل و زلزله شود. سال گذشته  استان هایی مانند لرستان و گلستان دچار سیل شدند و به افرادی که شغل خود را از دست دادند و مشمول بیمه بیکاری بودند، مقرری پرداخت شد. به طور مثال در آتش سوزی ساختمان پلاسکو عده ای بیکار شدند و توانستند از بیمه استفاده کنند. اما برای ویروسی مانند کرونا که کشور ما درگیر شده است و برای استانی  استثنایی نیست,کل کشور دچار شده است؛ حاکمیت و دولت ها پای کار می آیند. چرا که پرداخت 3درصدی کارفرمایان برای بیمه بیکاری جوابگوی این همه بیکار نیست. از 14 میلیون بیمه شده اصلی که در کشور وجود دارد حدود 7میلیون مشمول قانون کار هستند.

شکوری ادامه داد: در اسفند ماه226هزار بیمه شده بیکار داشتیم که مرتب بیمه بیکاری دریافت می کردند که در پی شیوع کرونا, تعدادی از مشاغل آسیب و تعطیل و نیمه تعطیل شدند و قراردادها تمدید نشد و همین باعث شد که تعداد مقرری بگیران به یک بار افزایش یافت.  تنها در سه ماهه ( اسفند، فروردین و اردیبهشت ) 750هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه بیمه بیکاری شدند و تمایل خود را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اعلام کردند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جاماندگان بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری برای 91هزار جامانده در هفته آینده واریز می‌شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: از افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند، شماره حساب و شماره شبا دریافت شده و یکی از دلایل تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری، تعویق در اعلام و یا ثبت اشتباه شماره حساب توسط مشمولان بوده است که910 هزار نفر این مشکل را داشتند و به زودی انجام خواهد گرفت.

  • حسن

    من دراسفند٩٨بیکارشدم ودرسامانه ثبت‌نام کردم واسفندوفروردین مشمول شدم ولی هیچ واریزی نداشتم وبخاطرنیآزمالی به همه جاسرزدم ولی بعدلز١١ماه هنوزواریزنداشتم لطفٱپیگیری کنیدوونتیجه رابمن اعلام کنید

  • رضا خیشوند

    خواهش میکنم واریز کنید دیگه..چندین بار شماره شبا را اصلاح کردم،برای من فقط فروردین بوده که شماره شبا را اشتباه فرستاده بودم،بیمه رد شده ولی پول واریز نشده.

  • یحیی خاشعی

    من برج ۱۲ ثبت نام کردم برای بیمه بیکاری و دو بار شماره حساب دادم ولی خبری نشد زنگ زدم بی ۱۴۲۰ پاسخ دادن با خزانه تماس بگیرم لطفاً من را راهنمایی کنید با تشکر

  • ana

    سلام
    من هیچ مشکلی نداشتم و از فروردین بیکارم . همه کارهام هم به موقع انجام دادم ، شماره حسابمم درست بود ولی مقرری رو دریافت نکردم

  • بهروز

    پس این ۱۵ روزآذر ماه چی میشه

  • ابولفضل باشتنی

    باسلام بنده ۳ ماه بیمه بیکاری دریافت کردم بعد واسه دوره دوم قطع شد اداره کار گفت دیر اقدام کردی

  • علی نیسی

    من چند ماه الان بیکار شدم کاری ندارم

  • مصطفی

    سلام من چهار ماه بیکار هستم سه بچه دارم

ارسال نظر